Taller de percussió

L’alumnat que cursa l’optativa de música de 4t  d’ESO ha participat en un taller de percussió (batucada), que forma part del conjunt d’activitats del programa POEFA.  El taller de percussió es una proposta didàctica i lúdica, per apropar els nois i noies al món de la música, veient i tocant instruments brasilers. Els alumnes coneixen tots els instruments relacionats amb els grups de batucades brasileres: zurdos, agogo, timbes, caixes, tamborins, ganzes, repic, xiulets. Els alumnes també aprenen la història dels instruments que els presenten per tal que entenguin la cultura de la música popular que és fa al carrer. El taller s’estructura en 3 parts:

• 1ª “Tast d’instruments interactiu”: Els professors ensenyen tots els instruments que desprès els alumnes toquen i ensenyen la tècnica de cada un. Fan una petita demostració de com és fa la Batukada.
  • 2ª “Agafem el ritme”: Aprenen exercisis de calentament i ritme abans de tocar els instruments per prevenir possibles lesions. Aprenen a portar un ritme tant individual com en grup, i a distribuir les notes musicals dins la pulsació.
  • 3ª “Anem a tocar”: Apliquen els coneixements rítmics adquirits organitzant una batucada conjunta de tos els participants.

El professor extern que imparteix el taller és Jordi Planet Rovira, el qual treballa des de fa trenta anys com professor de música i promotor musical de grups com la Orquestra La Litoral, Perkutes de Canet, Batuaixa Maresme, Jazz Gats i New Age Quartet. Ha estat professor de música en escoles d’Arenys de Mar i Arenys de Munt.