El dimecres 25, el dijous 26 i el divendres 27 de març, l’alumnat de 3r d’ESO va participar en les jornades del COB Orienta, organitzades per la Fundació Barberà Promoció. Aquest programa, que està destinat a orientar els nostres alumnes en els itineraris acadèmics i professionals que voldrien realitzar en un futur, es va aplicar durant aquests tres dies en diverses aules i espais de l’institut.
Durant les jornades, l’alumnat es va distribuir en diversos grups i va tenir l’oportunitat de participar en vuit tallers pràctics de famílies professionals diferents, com ara, els Serveis Socioculturals a la Comunitat, Hoteleria i Turisme, Agrària, Arts Escèniques, Química, Informàtica i Comunicacions, Sanitat i Serveis i Protecció de la Seguretat.
Tots els tallers van ser dinamitzats per formadores i formadors especialitzats i també per la Policia Local i els Mossos d’Esquadra de Barberà del Vallès, que van compartir la seva experiència i coneixement amb l’alumnat i els van aportar una visió bastant propera i real dels diferents àmbits professionals.
Aquesta iniciativa sempre acaba essent un gran encert i, de fet, en l’acte de la cloenda de les jornades que es va celebrar l’últim dia al gimnàs, tant l’alumnat, com els talleristes i el professorat en general la va valorar molt positivament.
Per tant, un fort agraïment per a totes les persones implicades en l’organització i la participació d’aquest projecte i que per a molts cursos més, puguem gaudir del COB Orienta!

