Última mobilitat a França!

Dilluns

El primer dia, vam anar a l’escola Marcel Pagnol de Noyen-Sur-Sarthe on ens estava esperant el director i l’equip Erasmus, format per quatre professores.

Després d’una calurosa benvinguda, ens van obsequiar amb productes típics de la  zona com a record del nostre projecte Living in a rural area. Seguidament els alumnes van plantar llavors típiques del seu país: diferents tipus de flors pels eslovacs, lavanda pels portuguesos, tomàquets pels espanyols i llavors de gira-sol pels francesos.

Vam dinar al menjador escolar i vam visitar l’escola, Al cap d’una estona ens vam dirigir a  Malicorne-sur-Sarthe on  els alumnes francesos ens estaven esperant per jugar a jocs que ells mateixos havien creat.

Dimarts

Després de la presentació de les activitats per part de dos alumnes ens vam dirigir en autobús a Sablé-sur-Sarthe per visitar una famosa fàbrica de galetes anomenada “La Sablesienne”.

Seguidament vam anar a Juigné-sur-Sarthe per fer un pícnic al costat del riu Sarthe i on els alumnes també van poder participar en una activitat d’aventura anomenada “Kohl & Sarthe”. Estaven en grups i havien de treballar en equip. Les seves tasques eren per exemple resoldre enigmes, trobar alguns símbols en aquella zona, anar d’un punt a un altre sense tocar el terra, etc. Cap a les 16:30h vam pujar a un autobús i vam tornar a l’escola.

Dimecres

Dimecres va ser el dia més curt de la setmana Erasmus, perquè les famílies d’acollida van decidir passar una estona més amb els seus “fills”. Després de reunir-nos a l’escola i presentar les següents activitats, vam sortir cap a Fillé-sur-Sarthe.

Era un lloc on hi havia un antic molí d’aigua. Amb una visita guiada ens van explicar la història i mecanisme d’aquell molí.

Després, els alumnes van estar participant en un taller d’elaboració de pa on van aprendre quins ingredients es necessiten per fer pa i, per descomptat, com fer ells el seu propi pa.

Vam tornar a l’escola cap a les 12h i va començar un programa amb les famílies. La majoria d’ells van anar a veure la ciutat més gran d’aquesta zona, Le Mans.

Dijous

Dijous va ser un dia en què vam viatjar més de 2 hores fins al destí final. El nostre objectiu del viatge era un parc temàtic El Puy du Fou situat a la localitat de Les Epesses. Aquest parc està considerat com el millor parc temàtic del món i hi estem totalment d’acord.

En aquest parc vam tenir l’oportunitat de conèixer una breu història de França, els víkings, el rei Artur, els tres mosqueters i molts altres espectacles.

Els alumnes van assistir lliurement a qualsevol dels espectacles que els agradaven. Cap a les 18h vam sortir del parc i en 2 hores més vam tornar a l’escola i les famílies van venir a recollir als nois i noies.

Divendres

L’últim dia vam estar en un poble proper anomenat Villaines-sous-Malicorne. Al principi els alumnes estaven dividits en grups. Cada grup s’encarregava d’una activitat diferent: alguns havien d’elaborar un programa per a la festa de comiat del vespre, d’altres formaven part d’un taller de cuina on havien de cuinar pollastre, pelar patates, pastanagues o fer una macedònia per la festa de comiat.

Després, els professors d’educació física van preparar diverses activitats de competició on els alumnes van participar en equips i s’ho van passar molt bé.

La festa va acabar amb el sopar fet pels propis alumnes i una sessió de fotos amb les famílies que els havien acollit.

Moltíssimes gràcies a les companyes franceses per tots aquests dies tan emotius i intensos. Sabíem que aquesta era la nostra última mobilitat junts i les emocions estaven a flor de pell.