Servei Comunitari al Servei dels Infants

El passat 19 d’abril, el nostres alumnes de 3r d’ESO del nostre centre, Institut Julio Antonio, van compartir una experiència explicant uns contacontes creats per ells mateixos amb l’alumnat d’Infantil de l’Escola Lluís Viñas. A través de les noves tecnologies vam treballar les emocions i l’univers, i vam participa, així,  en la seva setmana cultural dedicada aquest any al cosmos.

Com a conseqüència de la pandèmia actual, no és possible realitzar activitats socials ni reunions amb grups; amb tot, creiem que és una necessitat promoure les activitats socials del nostre entorn en un format digital, per arribar al màxim nombre de persones i ajudar en les carències afectives que ens està provocant aquesta situació.

Per això, a través de la plataforma MEET, va haver-hi un intercanvi d’aventures, de creativitat, d’imaginació,… i sobretot de somriures. Un gran feina preparant, amb molta il·lusió, aquesta trobada amb l’esperança de poder fer-la algun dia en directe.

Reflexions dels nostres alumnes:

• Com us heu sentit fent aquesta activitat?

Mentre s’ha fet la preparació del Meet, és a dir, mentre s’ha creat el text, s’han fet els vestuaris i la decoració hem sentit molta il·lusió, alegria i diversió. Ens ho hem passat molt bé, especialment, creant la part plàstica de l’activitat. Hem sigut feliços! Ara bé, mentre hem estat assajant i gravant, també hem sentit cansament i estrès, perquè era una mica complicat fer que tothom usés correctament el torn de paraula. A més, algú ha patit una mica de vergonya mentre representa el seu paper davant d’una càmera.

• Repetirem?

L’experiència en si. Treballar aspectes creatius i cooperatius ens ha agradat molt. De fet, proposem que, a cada curs, l’alumnat del Servei comunitari pugui tenir una experiència com aquesta perquè és molt gratificant.

Aquí teniu els vídeos per a què tothom en pugueu gaudir!

3r A ESO, clic aquí per ampliar vídeo 3r B ESO, clic aquí per ampliar vídeo
3r C ESO, clic aquí per ampliar vídeo 3r D ESO, clic aquí per ampliar vídeo

Un agraïment a tots els alumnes de 3r d’ESO i en especial als seus tutors, Maria, Òscar, Jordi i Isabel.

Abril 2021, Servei comunitari de l’Institut Julio Antonio