Projecte Erasmus+ Living in a rural area

La setmana del 18 al 22 d’octubre va ser especial per tot l’alumnat de 3r d’ESO de l’Institut Julio Antonio de Móra d’Ebre (Ribera d’Ebre).

24 alumnes i les famílies corresponents van acollir 24 estudiants de França, Portugal i Eslovàquia acompanyats de 6 professors en el marc del Projecte LIRA –Living in a Rural Area– impulsat pel professorat gràcies a una beca ERASMUS+ de la Comissió Europea.

El dilluns, a primera hora, la direcció i l’equip que va liderar el projecte van rebre l’alumnat i el professorat al saló d’actes de manera solemne i se’ls va obsequiar amb un esmorzar.

Tot seguit, l’alumnat, dividit en dos grups, va gaudir una visita guiada per Móra que va culminar al castell. Del castell van anar a l’illa de Saurí on, en grups, van jugar a 10 jocs tradicionals.

Dimarts van desplaçar-se en autobús fins a la reserva natural de Sebes a Flix. Allà els alumnes van tenir l’oportunitat d’entrar en contacte directe amb la natura. Alimentar cavalls originaris de la Camarga, observar els ocells en el seu àmbit natural i visitar el centre d’interpretació van ser algunes de les experiències que van viure.

L’endemà, dimecres, van visitar la Cova Meravelles descoberta els anys 60 del segle passat i, per arrodonir el matí, va practicar esports d’aventura a Benifallet. A l’hora de dinar van gaudir d’un pícnic a base de productes locals.

Dijous es va organitzar una sortida a Port Aventura per a tota la jornada. Tots els alumnes i les alumnes s’ho van passar d’allò més bé, en especial els eslovacs, els francesos i portuguesos, que no hi havien estat mai.

El darrer dia, divendres 22, es va romandre a Móra d’Ebre; per començar es va celebrar un acte al saló d’actes presidit pel director, tot seguit es va fer una recollida d’impressions de l’estada i, en acabat, van navegar pel riu Ebre en piragua i visitar del Club Nàutic.

Aquest projecte va ser possible gràcies a la participació de l’alumnat, el professorat i, sobretot, les famílies acollidores.

Esperem que aquesta experiència tingui continuïtat en el temps i es pugui repetir amb el mateix èxit d’enguany!

No et perdis el nostre vídeo LIRA DAYS – part 2