1st International Seminar Mobility and Cooperation Projects

El passat 30 de novembre, la nostra coordinadora de mobilitat Mireia Simon, va assistir a la 1st International Seminar mobility and cooperation projects, organitzada pel Departament d’Educació.

En aquesta jornada va poder atendre a conferències com la d’Anna Barbieri, responsable de la implementació de les Erasmus Policies, la qual va parlar sobre la importància de formar al nostre alumnat en competències de qualitat i sobretot relacionades amb competències digitals i de medi ambient. També ens va anunciar un dels objectius marcats, i és el d’arribar a que el 8% de tot l’alumnat europeu pugui gaudir d’una mobilitat, ja sigui en format pràctiques o en format d’aprenentatge. Una novetat que vam poder escoltar són els anomenats micro-credencials. Aquestes “píndoles” d’aprenentatge seran com complements als estudis que ja està realitzant l’alumnat i podran anar dirigides als estudiants que volen entrar al món laboral o a aquells que volen seguir estudiant. Les prioritats Erasmus per al proper any 2023 seran: L’educació digital, les micro-credencials dins de la FP i la formació d’adults.

També vam tenir el gust d’escoltar a Flavia Colonnesse, Senior Research Manager a Ecorys, que ens va parlar sobre el Pact of Skills. Aquest “pacte d’habilitats” forma part del European Skills Agenda com una estratègia per millorar les competències dins de la FP.

Després de la pausa/cafè, va haver-hi dues conferències més per explicar-nos plataformes per a conèixer nous partners i també per a fer difusió dels projectes Erasmus de cada centre.

Es pot dir que va ser una jornada molt productiva i van quedar moltes ganes de que l’any que ve es torni a repetir.