Xerrada a Batxillerat: Els minerals a la vida quotidiana

El passat 4 de març en Ricardo Castillo Pinto, ex-alumne del Joanot i actualment acabant el grau d’enginyeria geològica, va fer una xerrada sobre els minerals a la vida quotidiana per a l’alumnat de Reptes de Biologia i Geologia de 1r de batxillerat i de Geologia de 2n de batxillerat cientificotecnològic.

Amb aquesta xerrada vam analitzar quins són els elements químics que contenen els nostres mòbils, de quins minerals s’extreuen, en quins països trobem les principals reserves, quins en són els principals exportadors, quins conflictes socioeconòmics se’n deriven i quins són els grans reptes actuals i futurs relacionats amb l’explotació de jaciments minerals segons la demanda, disponibilitat i geolocalització.

Amb tot plegat, reflexionem sobre aspectes com són les pautes de consum global i la geopolítica, així com la importància de la feina multidisciplinar i també específica de la geologia.