Visitem l’Espai La Baronda i l’EspluLab

El dia 28 de maig de 2021, l’alumnat de 4t d’ESO, va poder gaudir de la Visita a l’edifici Espai La Baronda, d’Esplugues de Llobregat, dins el Programa Apadrinem el nostre Patrimoni, que es realitza des de diferents àmbits.

A través d’aquest projecte l’alumnat ha de ser capaç d’ubicar en el temps i el context històric l’element apadrinat, així com la funcionalitat passada i actual de l’edifici. També hem pogut visitar l’espai expositiu dedicat a la ceramista Angelina Alós.

La visita guiada de l’edifici la van realitzar Roser Vilardell (Directora del Servei de Patrimoni Cultural d’Esplugues de LLobregat) i Marina Pons Serra (Tècnica de comunicació i activitats en Museus d’Esplugues de Llobregat).

Vam poder recórrer tots els espais de l’edifici, i vam poder preguntar totes aquelles qüestions que ens interessaven per tal de conèixer més a fons el passat i present de l’edifici.

També aquest any, i com a novetat d’aquest curs, hem pogut visitar el nou espai EspluLab, que en col·laboració amb la Fundació CIM de la Universitat Politècnica de Catalunya, s’ofereix com un nou espai a la ciutadania. Consta de tres serveis bàsics:

– EducaLab: programa educatiu dedicat a totes les edats escolars.

– CreaLab: programa dedicat al conjunt de la ciutadania, per a projecte personals.

– FamilyLab: tallers familiars.

Ens ha encantat poder gaudir d’aquesta visita, que tot i el context de pandèmia, finalment hem pogut realitzar!!

Al final de la visita, el nostra alumnat ha obsequiat als organitzadors i guies de la visita, uns imants commemoratius que aquest any hem realitzat en el nostre 1r Taller de Ceràmica.