La Ciència no és Qüestió de Gènere

El passat 8 de febrer de 2018, algunes alumnes de Batxillerat van assistir a la taula rodona “La ciencia no es cuestión de género”, adreçada principalment a noies i nois de secundària. L’acte va tenir lloc a l’Institut de Ciències de La Terra Jaume Almera (ICTJA- CSIC), en motiu del Dia internacional de la dona i la nena a la ciència (11 de febrer).

Sis investigadores joves de diferents especialitats científiques van exposar com van arribar a fer-se investigadores i com és el seu dia a dia laboral. Finalment, es van posar sobre la taula temes com les diferències de gènere en l’àmbit laboral, especialment en l’àmbit de la recerca científica, i les alumnes van preguntar alguns dubtes i interessos.

En acabar les xerrades, la doctora Marta Rejas (directora tècnica del laboratori labGEOTOP de l’ICTJA-CISC) ens va ensenyar alguns laboratoris de preparació de mostres de roques, sòls i aigües i un equip per analitzar aquestes mostres, un ICPMS amb ablació làser.

Aquí us deixem un vídeo amb les diferents xerrades.