Joves.cat 2019

Durant el mes de juliol, l’Institut Joanot Martorell ha acollit als participants de JOVES.CAT, un taller orientat a facilitar l’adaptació dels i les joves nouvinguts a Esplugues, tant en el sistema educatiu com en l’entorn social, fent un acompanyament emocional tot practicant el català.

Amb aquest propòsit, el taller ha estat destinat a 24 alumnes de secundària o en transició a secundària prioritàriament.

Aquest any s’ha ofert durant 3 setmanes, de l’1 al 19 de Juliol en horari de 9’30 a 12 de dilluns a divendres i, ha inclòs tant activitats al centre com sortides per conèixer l’entorn del municipi i diferents recursos comunitaris.
Aquest taller s’ha pogut impartit a través del Pla Educatiu d’Entorn que porta a terme l’Ajuntament d’Esplugues. L’objectiu principal del PEE és contribuir a la millora de les condicions d’escolarització i a l’èxit acadèmic, incentivant i donant suport a l’alumnat i promovent l’ús social del català com a llengua compartida i de cohesió.

Objectius del taller

• Aprendre la llengua catalana
• Facilitar la immersió educativa dels nois i noies acabats d’arribar
• Acompanyar en el procés d’integració social dels i les joves