Fem Investigació sobre La Baronda!

L’alumnat de 4t d’ESO que cursa l’Optativa de Fonts Històriques, avui ha realitzat una visita a l’Arxiu Municipal d’Esplugues de LLobregat, ubicat al Robert Brillas.

Dins del Projecte “Apadrinem La Baronda”, els alumnes han tingut l’oportunitat de conèixer de primera mà com funciona l’arxiu, quines fonts documentals s’hi guarden i com s’arxiven els diferents documents, amb la visita guiada de l’arxivera Marta del Planell.

A continuació, han pogut consultar els expedients més antics sobre La Baronda, antiga fàbrica de ceràmica d’Esplugues de Llobregat, i que es conserven a l’arxiu. Aquests documents ens aporten un contingut molt valuós per a la nostra futura investigació de l’edifici.

Ens hem col·locat els guants, i hem fet documentalistes i arxivers per un dia!, i hem conegut de primera mà una font històrica, fent-ne una fitxa i llegint-ne el contingut.