Fem de Diputats i Diputades del Parlament per un Dia!

Avui dia 24 d’abril, l’alumnat de 4t d’ESO B i C de l’institut ha visitat i ha realitzat el Taller “Sóc diputat/da!” al Parlament de Catalunya, ubicat al Parc de la Ciutadella de Barcelona. En el Taller al Parlament de Catalunya hem pogut fer de diputats i diputades per un dia.

Hem hagut de crear grups parlamentaris i hem hagut de pactar, per mitjà del nostre portaveu, per a formar dos blocs: el bloc de la majoria i el bloc de l’oposició. Cada grup parlamentari ha hagut de presentar el programa del seu partit polític o coalició. Hem realitzat una sessió d’investidura, presidida pel President del Parlament, per triar qui havia de presidir la Generalitat.

Les presidentes que han estat escollides, han escollit el seu Govern (consellers). Quan hem acabat la investidura, hem pogut realitzar un breu
recorregut pel Saló de Sessions, els salons de passos perduts i l’escala d’honor.

Hem gaudit i hem après molt sobre el funcionament del Parlament!!