Estudi Ecològic de la Riera de Vallvidrera a 4t d’ESO

El dilluns passat l’alumnat de Biologia i Geologia de 4t d’ESO va anar al Camp d’Aprenentatge Can Santoi de Molins de Rei per realitzar una activitat d’ecologia de camp que els va ajudar a consolidar diversos continguts treballats a l’aula.

Vam fer un primer tram amb transport públic (d’Esplugues fins a Molins de Rei) i un segon tram a peu (de Molins de Rei fins al Camp d’Aprenentatge) pel camí que voreja la riera de Vallvidrera. Durant la caminada vam poder gaudir d’una de les zones amb més valor ecològic de la serra de Collserola, i vam poder contemplar un espectacular salt d’aigua d’aproximadament cinc metres.

Quan vam arribar al Camp d’Aprenentatge vam anar a la zona dels Pinetons, un tram de la riera on els alumnes van mesurar diferents paràmetres físico-químics de l’aigua (temperatura, velocitat, cabal…), van observar i descriure les espècies vegetals més característiques i van recol·lectar mostres d’invertebrats aquàtics de la riera.

Un cop al laboratori de Can Santoi van observar els invertebrats amb lupes binoculars, els van identificar amb l’ajuda d’unes fitxes, van descobrir les característiques i adaptacions de les diverses espècies i van esbrinar el seu índex biològic.

Un cop finalitzada l’activitat vam tornar a Esplugues amb transport públic.