El Joanot, Centre Formador de Pràctiques del Màster de Secundària

Estudiants MàsterEl Departament d’Ensenyament considera fonamental que els futurs mestres i professors facin les pràctiques en centres educatius sostinguts amb fons públics per tal d’acollir les competències necessàries per exercir la docència de qualitat. L’organització de les pràctiques en centres formadors permet la simultaneïtat entre teoria i pràctica, i facilita l’acompanyament professional des de la universitat i des del centre Formador. Aquestes pràctiques es realitzen en el marc de convenis de col·laboració entre el Departament d’Ensenyament i les universitats.

Un any més, el nostre institut ha estat escollit com a centre formador per a futurs professors. En aquesta edició, una desena d’alumnes del Màster Oficial de Formació del Professorat de Secundària Obligatòria ha triat el Joanot com al seu centre de pràctiques. Pertanyen a diferents especialitats, com ara Geografia i Història, Matemàtiques, Anglès o Francès, i aquests dies estan descobrint tota la vida que hi ha a casa nostra. Les actuacions dutes a terme per l’institut per a l’acompanyament dels estudiants de pràctiques abarquen des del pla d’acollida (recepció, presentació, entrevistes amb els coordinadors), visites dels espais amb explicacions de les normes de funcionament (organització, organigrama, normes de prevenció de riscos), plantejament institucional, estructura oganizativaa, diversitat i convivencia (CAD, Comissions socials, Projectes de Diversificació Curricular, etc.)., àmbit curricular, orientació educativa i tutorial, família i entorn. Al març tornaran a ser amb nosaltres.

Companys, companyes, desitgem que la vostra experiència sigui molt enriquidora i que us arribem a transmetre com de maca és aquesta professió!!!