Al Joanot destruïm entre tots i totes l’iceberg de les violències masclistes

Com cada any, en el context del 25 N, Dia Internacional per l’Eliminació de les Violències Masclistes, al Joanot hem treballat per assenyalar-les i prendre’n consciència per tal de contribuir a la construcció d’un món més just. Durant la setmana del 20 i 24 de novembre l’alumnat de 1r d’ESO va participar del taller Cançons i sexisme i 2n, 3r i 4t d’ESO van treballar la prevenció de les violències masclistes en un taller participatiu. A més a més, a les tutories es va reflexionar entorn a allò après i es va compartir amb l’alumnat eines com l’aplicació UsApps per assenyalar situacions de violència dins de la comunitat educativa com a iniciativa de la Unitat de Suport a l’Alumnat en Situacions de Violència (USAV).

D’altra banda, l’alumnat de 4t d’ESO de l’optativa d’Educació Visual i Plàstica va crear un iceberg per assenyalar les violències masclistes que llueix encara al vestíbul de l’institut. Finalment, divendres 24, alumnat de batxillerat i 4t d’ESO va idear i va participar d’una performance immersiva per generar consciència entre la comunitat educativa sobre les violències masclistes i com erradicar-les que us compartim en format vídeo.