Festa acadèmica del final d’ESO

Dimecres 30 de juny va ser la cita amb els alumnes de 4t que han acabat l’ESO. Aquests 129 nois i noies, el 90,2% dels matriculats, es van reunir a la sala d’actes, i van recordar els anys passats a l’Institut, formant-se i coneixent-se. Emocionats, van rememorar moments viscuts, i, en especial, van homenatjar el company que, des del cel i des del nostre cor, segur que va seguir la celebració.

El discurs del president de l’AMPA va ser un emocionat record per a les famílies absents (per culpa de la pandèmia). El coordinador, Sr. Sergi Castro, va llegir el discurs del director (absent per una formació acadèmica). Els delegats de les classes van pujar a l’escenari a subratllar com han crescut, en el coneixement acadèmic, la riquesa de la diferència, i el respecte mutu. Després van projectar onze minuts de fotografies, que algú extern pensaria que això és Xauxa, perquè només eren excursions, viatges, festes, i moltes rialles, com si no fessin ni una classe ni un examen. Acte seguit els tutors van lliurar la fotografia de cada curs als seus alumnes. Per acabar els actes de dintre la sala, els de 4tA van oferir diversos regals a la seva tutora, Remei Marquès, en ocasió de la seva jubilació. No sabia com posar-s’hi per amagar les llàgrimes.

Finalment, tots van poder gaudir del refrigeri habitual al pati nord, gentilesa de l’AMPA, punt final de la commemoració. A quarts d’onze tancàvem les portes.

L’Institut desitja empenta i fortuna als seus alumnes, tant els que marxen a fer nous camins, com els que s’embarquen de nou a la casa, per fer el batxillerat.