Sol·licituds de certificacions i/o d’altra documentació acadèmica i /o administrativa
Sota aquestes línies disposeu d’un model de sol·licitud que podeu fer servir per demanar certificacions a la Secretaria del centre. També podeu adreçar-vos a la mateixa mitjançant e-mail o correu ordinari, tant per sol·licitar qualsevol tipus de documentació com per consultar qualsevol dubte o fer-ne les recomanacions que considereu oportunes.
Sol·licitud de certificat nivell de català
- Els centres públics d’Educació Secundària de Catalunya poden expedir certificats d’equivalència del nivell de Català a l’alumnat que ho sol·liciti i acompleixi les condicions establertes per la normativa (ORDRE VCP/233/2010, de 12 d’abril, de modificació de l’Ordre VCP/491/2009, de 12 de novembre, per la qual es refonen i s’actualitzen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de català de la Secretaria de Política Lingüística (DOGC núm. 5511, de 23.11.2009). (DOGC núm. 5610 publicat el 19/04/2010)
- Ho poden demanar les persones nascudes a partir de l’any 1972 que volen obtenir aquest reconeixement i l’itinerari educatiu de les quals s’hagi portat a terme íntegrament a Catalunya o, parcialment, a d’altres territoris on el català hi fos llengua curricular i avaluable, de manera que s’hagi acabat obtenint la titulació al sistema educatiu de Catalunya. Així doncs, la primera promoció escolar que té dret a demanar aquest reconeixement és la que va començar el primer any de l’educació general bàsica (EGB) el curs 1978-1979, a partir del qual l’ensenyament del català va ser oficial al sistema educatiu de Catalunya, tal com s’estableix al Reial decret 2092/1978, de 23 de juny.
- La persona interessada ha d’emplenar la sol·licitud i portar-la a la Secretaria amb la següent documentació per comprovar el compliment dels requisits:
(*)Certificat acreditatiu d’haver estat escolaritzat a Catalunya sense haver tingut exempció de català i on consti els anys escolaritzats i la matèria de llengua catalana aprovada.