Varietats de l’espanyol amb 3r ESO

El nostre alumnat de 3r ESO ha treballat les varietats de l’espanyol. Han visionat un vídeo explicatiu on han après les diferències entre llengua i dialecte, les dues grans varietats de l’espanyol a Espanya i les característiques d’ambdues. Han respost quatre preguntes les video i a continuació han elaborat uns mapes visuals amb la informació.

A continuació han posat a la pràctica aquests conceptes a través d’una activitat, una escena de l’última pel·lícula de Toy Story on havien d’identificar quina varietat de l’espanyol parlava un dels personatges. A continuació hem fet un debat sobre si aquesta varietat prenia una connotació negativa a l’escena en qüestió.

Finalment, de manera voluntària, alguns alumnes de classe s’han ofert voluntaris per explicar els seus mapes conceptuals i han preparat una activitat de conclusió i síntesi ( un kahoot) on han fet diferents preguntes relacionades amb el tema.

Aquí us deixem un petit tast, esperem que us agradi mirar-lo tant com a nosaltres fer-lo.