Fira de la ciència a l’institut Frederic Mompou

Aquest curs 2018-19 l’institut engega una nova iniciativa per fomentar la ciència entre els nois i les noies. Es tracta de la primera Fira de la Ciència a l’institut Frederic Mompou, a la qual hi pot participar tot l’alumnat de l’institut de 1r d’ESO… Llegeix més»

Projecte de català: bibliotràiler de “Serena”

A primer d’ESO l’alumnat llegeix la novel·la Serena de Dolors Garcia i Cornellà. A partir de la lectura del llibre vam explicar a classe què és un bibliotràiler i com fer-ne un. Vam organitzar una sortida a Barcelona per visitar Santa Maria del Mar, que és l’escenari on té lloc l’obra, i l’alumnat va poder prendre imatges i passejar-se pels carrers de què parla el llibre. La inspiració va sorgir i aquí teniu una mostra dels resultats. Són del grup de 1r ESO A del curs passat. Esperem que us agradi, n’anirem penjant més properament…

Dia Mundial dels Ocells

Com bé sabeu tots i totes, el nostre institut és Escola Verda! D’aquí poc ja començarem la lligueta d’aules, així que ja podeu anar enllestint les classes! Abans, però, aprofitem per comunicar-vos que aquest cap de setmana és el dia Mundial dels Ocells i hi ha una sèrie d’activitats preparades en què podeu participar de manera voluntària per gaudir del temps lliure d’una manera diferent.

Hi ha activitats, xerrades, passejades i descobertes programades per a tots els públics al Delta del Llobregat i al Parc de Collserola. Si voleu informació més específica podeu consultar aquest ENLLAÇ, que detalla l’hora i el lloc de cada activitat. Des de l’Institut us animem a participar-hi! Pot ser divertit i molt enriquidor!

Resultat d'imatges de ocell

The Dublin experience

Ja fa uns dies que hem tornat de Dublin. Estem més que acostumats a les classes, però encara ens queda el record: el somriure de les famílies quan ens van venir a recollir, la incertesa de com havia de ser la casa a on haviem de passar 4 nits, la música dels carrers, els jocs i rialles de les classes… Mai no oblidarem Dublin. Ha valgut la pena il·lusionar-nos, compartir, viure i aprendre d’una manera diferent. És una experiència inoblidable. Dels 26 alumnes que han fet l’estada, alguns us animen a participar el curs vinent amb aquest vídeo. No us el perdeu!

Primera fase de la renovació dels lavabos

Després de la renovació total de la calefacció de l’institut el curs anterior, aquest any hem iniciat la renovació dels lavabos. A més a més, i seguint les propostes de l’alumnat de 1r d’ESO fruit del projecte interdisciplinar “Mompou, posa’t guapo!”, s’han instal·lat dispensadors… Llegeix més»

Estada lingüística a Dublín 2018

En aquesta entrada anirem penjant fotografies del viatge a Dublín dels alumnes que cursaran 2n de Batxillerat. Les podeu veure clicant a l’enllaç següent, que s’anirà actualitzant en temps real.

FOTOS

El viatge a Dublín es fa dels dies 10 al 14 de setembre. Consisteix en una estada lingüística convivint amb una família irlandesa, un curs d’anglès en una acadèmia, i diverses activitats i sortides per viure la cultura irlandesa.

Convocatòria beques de caràcter general per a estudis postobligatoris i per a alumnat amb NEE curs 2018-2019

S’ha publicat la Resolució per la qual es convoquen:

• Beques per a l’alumnat amb necessitats educatives específiques “NEE – Educació especial” per al curs 2018-2019 (BOE núm. 196, 14/08/18)
  • Beques de caràcter general per al curs 2018-2019 per a estudiants que cursin estudis postobligatoris (BOE núm. 198, 16/08/18)

Aquestes sol·licituds s’han de presentar telemàticament i el termini finalitza el 27 de setembre 2018 (convocatòria NEE) i l’1 d’octubre 2018 (convocatòria general). Per a més informació cliqueu AQUÍ.

Si necessiteu suport per a la tramitació, podeu trucar a l’institut al 93 656 38 01 i demanar per Secretaria.

• L’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts també ha obert convocatòria d’ajuts d’entre 250 i 400€ per a la continuïtat educativa postobligatòria per a joves d’entre 16 i 22 anys que inicien el primer curs d’estudis postobligatoris. Termini fins el 28 de setembre.

Inici de classes i presentacions

PRESENTACIONS

• 1r i 2n d’ESO dimecres 12 de setembre presentació del curs a les 9:00 (durada prevista d’unes 2 hores per a 1r d’ESO i d’una hora i mitja per a 2n d’ESO)
  • 3r i 4t d’ESO dimecres 12 de setembre presentació del curs a les 11:30 (durada prevista d’una hora i mitja)
  • 1r i 2n de Batxillerat divendres 14 de setembre presentació del curs a les 9:00 (durada prevista d’una hora i mitja)

INICI DE LES CLASSES EN HORARI HABITUAL

• ESO: dijous 13 de setembre en horari habitual de 8 a 14:30
  • Batxillerat: dilluns 17 de setembre en horari habitual de 8 a 14:30.