“Tristany i Isolda” a Literatura Universal de 1r de Batxillerat

” Senyors, us agradaria escoltar un bonic conte d’amor i mort?”

La història de l’amor “involuntari, irresistible i etern” de Tristany i Isolda, que es prolonga durant tota la vida i fins i tot després de la mort, va atreure amb força, ja des dels seus inicis, els qui la van escoltar. El destí tràgic d’aquells dos amants encadenats de per vida va captivar tan profund, que de res van valer les reconvencions ni els retrets dels predicadors. La història va sobreviure amb força, i la seva presència es fa visible encara als nostres dies. De la multiplicitat de versions originals franceses que es van ocupar de la història, cap no obstant ha arribat completa fins als nostres dies. L’extraordinari romanista que va ser Joseph Bédier va reconstruir a partir dels fragments conservats, la història dels dos dissortats amants.

I el nostre grup de Literatura universal de 1r de Batxillerat ha fet la lectura comprensiva, l’anàlisi dels aspectes més rellevants de la història, així com les seves fonts i influències arreu del món. També han recreat episodis i símbols del romanç. Han treballat de manera individual i cooperativa per donar forma a aquesta exposició on podeu trobar el context històric, cultural i l’anàlisi i interpretació de l’obra a partir de diferents produccions escrites, plàstiques, fotogràfiques i audiovisuals.

Esperem que us agradi tant com a nosaltres.