Gamificació a l’aula: Tecnologia 4t ESO

El dimecres 11 de novembre els alumnes del 4t acadèmic de tecnologia van realitzar una activitat a classe per repassar teoria feta la setmana anterior. Amb l’objectiu de fomentar altres metodologies d’aprenentatge es va dissenyar una activitat de gamificació (mètodes basats en jocs) per a que l’alumnat aprengui amb un entorn més familiar (jugant).

Existeixen moltes eines per internet que ens permet fer aquest tipus de gamificació. La utilitzada en aquest cas va ser Genally amb la que es va crear una activitat anomenada breakout. En aquest tipus d’activitat l’alumnat ha de trobar contrasenyes i codis per obrir portes, cadenats, caixes, etc. que el faran avançar durant el joc. El curs passat vam realitzar una activitat semblant però de manera més activa entre els companys amb missatges, cadenats i caixes reals. Aquests curs hem provat un altre mètode i així podem continuar comparant i proposant noves maneres de fer.

Finalment, si algú de vosaltres sap una mica d’aritmètica binària (suma i resta) i passar de números binaris a decimal i al revés, us deixem l’enllaç al breakout. Esperem que us agradi!