Filosofia i fotografia: una reflexió artística sobre el sentit de la vida

Aquesta setmana passada, amb els nois i noies de 1r de Batxillerat, hem treballat les diferents filosofies existents al voltant d’una de les preguntes clau dins la història de la filosofia: la pregunta pel sentit de la vida.

Dins aquesta realitat tan complexa i inusual que ens ha tocat viure, des de l’assignatura de filosofia hem volgut donar veu a les inquietuds vitals dels/les alumnes de 1r de Batxillerat. Mitjançant la fotografia han pogut expressar la seva pròpia visió sobre el sentit de la vida, pregunta cabdal per enfocar les nostres voluntats i els nostres objectius vitals.

Un cop feta la feina, hem projectat totes les fotos fetes pels alumnes per analitzar-les, una a una, adonant-nos també que hi ha tants sentits de la vida com persones al món: per alguns el sentit de la vida és la seva família, per d’altres la vida només té el sentit de ser viscuda gaudint el màxim, també hem vist alumnes que no li troben cap sentit a la vida i consideren que aquesta és més aviat absurda, etc.

Entre tots hem après que: no hi ha cap visió millor ni pitjor, sinó que el més important és tenir la llibertat de poder expressar aquesta inquietud vers el propi sentit de la vida i compartir amb els altres aquesta part tan íntima però alhora tan universalment humana.

Comparteixo aquí sota algunes de les fotos, sens dubte magnífiques totes elles:

Yaiza Ramos – pessimisme                              Arnau Esteruelas – vitalisme                              Ainhoa Fernández – vitalisme

Eva Jiménez – trascendentalisme            Thalía Pérez – vitalisme i pessimisme                                             Pol Lizana – vitalisme

1. Montse

Un article molt interessant. Una idea perfecta, que relaciona filosofia i fotografia.
    Heu sabit expressar d’una manera artística la resposta sobre el sentit de la vida que es planteja. L’enhorabona per la iniciativa. Bona feina.