Exposició “Antígona” al vestíbul de l’institut

Aquest curs, el nostre grup de Batxillerat de la matèria de modalitat de Literatura Universal ha començat treballant la literatura antiga. Ens hem centrat en la figura d’Antígona, tragèdia homònima de Sòfocles, que tracta temes com l’oposició entre les lleis humanes i divines (democràcia i autocràcia), els ritus funeraris de l’antiga Grècia i un incipient feminisme a través de la icònica figura d’Antígona, filla d’Èdip rei.

El nostre alumnat ha elaborat un eix cronològic de la literatura antiga grega, ha llegit i interpretat l’obra i ha elaborat una anàlisi dels aspectes més rellevants d’aquesta. Per fer tot això, les alumnes i els alumnes han treballat textos multimodals (escrits, orals, plàstics i audiovisuals). Per portar a terme aquest projecte hem treballat l’obra comparant-la amb diferents manifestacions artístiques (pictòriques i escultòriques). Els nois i les noies han treballat de manera individual i cooperativa, donant així forma a una petita exposició que podeu veure al vestíbul de l’institut.

Amb aquesta exposició us recomanem que llegiu atentament Antígona perquè us enganxarà des de la primera pàgina.