Formació en claustre per l’educació inclusiva

El passat dimecres 5 d’octubre, els professors i professores de l’institut vam tenir el privilegi d’assistir a una formació sobre educació inclusiva. La formació l’havien preparada les orientadores del nostre centre (la Carme, la Maria, la Vanessa i la Mònica).

En primer lloc, ens van posar en situació fent-nos un dictat que calia que escrivíssim amb la mà que no fem servir normalment: això ens va fer adonar-nos del que se sent quan tens una dificultat i no pots seguir una classe amb la rapidesa que voldries. Després ens van posar diferents exemples d’alumnes de l’institut i de les dificultats que tenen, i ens van donar estratègies de com podem fer per donar-los suport. Ens van recordar com s’elaboren els plans individualitzats i de la seva importància a l’hora d’ajudar un alumne a superar les seves dificultats. Finalment ens van proposar de dissenyar diferents activitats multinivell dins de l’aula, i en grups havíem de dissenyar una tasca d’aquest tipus.

Va ser una formació molt útil, engrescadora i interessant. Moltes gràcies a la Carme, la Maria, la Vanessa i la Mònica per fer-ho possible!

1. Montse Bordanova

Molt interessant, una formació necessària i pràctica per comprendre les dificultats dels alumnes amb dificultats.

2. Júlia TIS

Sense cap dubte, l’Institut Frederic Mompou té tot el dret i privilegi de poder dir que té el millor equip de professionals al departament d’Orientació. Un departament molt humà i amb uns grans valors.

Moltes felicitats!!