Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència

Fotos i vídeos AQUÍ.

Isabel Sàez Martínez, científica en bioenginyeria a l’IBEC.

El passat divendres 10 de febrer es va celebrar arreu del món el dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència. Per aquest motiu, 100 dones científiques van anar a 100 escoles i instituts d’arreu de Catalunya a explicar la seva feina i la seva vida de científiques, i quin va ser el seu procés per arribar a dedicar-se a la ciència.

El nostre institut va ser un dels centres en què hi va venir una científica a explicar-nos la seva història: va ser la senyora Isabel Sàez Martínez, investigadora a l’IBEC (Institute for Bioengineering of Catalonia). La senyora Sàez va oferir-nos una conferència sobre la seva participació en diferents programes d’investigació dins del camp de la biomedicina.

Tot l’alumnat de 1r d’ESO de l’institut va poder gaudir d’aquesta xerrada, en què la senyora Sàez va captar l’atenció de l’alumnat de manera instantània, explicant-nos com va ser la seva trajectòria des de l’escola fins a la seva feina actual.

La senyora Sàez ens va explicar la seva participació en projectes d’investigació per la cura de diferents malalties entre d’altres l’Alzheimer, amb totes les dificultats que comporta qualsevol projecte d’investigació. Ens va explicar també que la recerca es fa a nivell mundial i que científics d’arreu del mon participen plegats aportant el seu gra de sorra a cadascun dels projectes.

Tot l’alumnat es va mostrar força interessat en la xerrada i la senyora Sàez va contestar a les nombroses preguntes que l’alumnat havia preparat per fer-li: des de quina era la seva recerca més important, fins a preguntes relacionades amb les dificultats de les dones en el mon de la ciència.

La xerrada s’emmarca dins de les activitats STEAM que duen a terme l’institut. L’objectiu, a més d’ensenyar-nos ciència i tecnologia, és també fomentar vocacions científiques, especialment entre les noies.

Esperem que tot plegat hagi alimentat l’esperit científic del nostre alumnat de 1r d’ESO.

A les fotos hi veieu la senyora Isabel Sàez a la seva xerrada a l’institut.