Astronautes de 4t ESO del Mompou van a Mart XXI

Després d’uns anys d’aturada del Programa Mart XXI a causa de la pandèmia, aquest any s’ha tornat a reprendre. Així, enguany, un grup d’11 alumnes de 4t d’ESO han tingut l’oportunitat de participar en aquest programa que té lloc al Campus del Baix Llobregat de la UPC (Castelldefels).

El Programa Mart XXI és un programa adreçat a noies i nois de 4t d’ESO amb l’objectiu d’acostar-los a la universitat i despertar l’interès per la ciència i la tecnologia. Durant 5 sessions de tot un matí al CBL-UPC, de manera pràctica i interdisciplinària, l’alumnat, repartit en diferents grups de treball ha analitzat la viabilitat d’una colònia humana a Mart, amb la ciència i el treball en equip com a fils conductors. S’han treballat àmbits com la robòtica, la nutrició, les telecomunicacions… entre molts altres.

La valoració per part de l’alumnat que hi ha participat ha estat molt positiva. No només han pogut adquirir nous coneixements i posar-los en pràctica, sinó que han pogut gaudir d’un entorn educatiu universitari, amb tot el que això comporta: instal·lacions, laboratoris, docents…

Una experiència molt enriquidora que esperem poder tornar a repetir l’any que ve!

1. Montse Bordanova

És una molt bona notícia que s’hagi reprès el programa Mart XXI.
    L’enhorabona als participants.