Pla de lectura a la FP

El Departament d’Administració d’Empreses del nostre institut ha iniciat un Pla de Lectura per als Cicles de Grau Superior, el qual implica que l’alumnat haurà de llegir una hora a la setmana. Aquesta mesura esdevé pionera i situa a l’Esteve Terradas com el primer centre educatiu que aposta per la lectura en estudis de Formació Professional. Aquesta hora lectiva s’ha inclòs en el MP Projecte i serà avaluada mitjançant una fitxa.

La comprensió lectora a Catalunya ha caigut als nivells més baixos d’Europa (només superat per Turquia i Bèlgica) i d’ Espanya (tan sols superat per Ceuta i Melilla), segons l’informe internacional Pirls publicat el passat mes de maig. Aquestes dades negatives condicionen l’èxit educatiu de l’alumnat, ja que la comprensió lectora és la base necessària per aprendre qualsevol disciplina.

Totes les persones que participen d’aquest nou pla, han pogut decidir el 1r llibre, dels 4 que llegiran durant el curs per rotació, en una sortida del grup a la botiga Abacus situada a Sant Ildefons.