Participem en el Gran Combat de la FP

Vint alumnes del primer curs d’Assistència a la Direcció del nostre institut van participar en un intensiu grup de discussió, organitzat a l’estil combats de boxa, dedicat a debatre el futur de la Formació Professional, horitzó 2030. L’esdeveniment va reunir a 45 docents representants de diversos centres d’arreu de Catalunya com  l’Escola del Treball de Lleida, l’Institut Vall d’Hebron de Barcelona o l’INS Joan Oró de Martorell, a tall d’exemples.

El grup estudiants va expressar la seva visió sobre com podria ser una FP més adaptada als reptes del segle XXI, destacant la importància de la formació pràctica, la flexibilitat dels programes i l’actualització constant dels continguts en temàtiques TIC-TAC. El professorat, per la seva banda, va compartir les seves experiències i inquietuds, subratllant la importància de la col·laboració entre centres i empreses per garantir una formació integral.

L’intercanvi d’idees va ser prou constructiu, amb propostes concretes per millorar el sistema educatiu de la FP. Tant l’alumnat com el professorat van coincidir en la necessitat de promoure una FP més innovadora, que prepari a les persones per a les demandes d’un mercat laboral en constant evolució.

Aquest tipus d’iniciatives destaquen la importància del diàleg obert i la participació activa de tots els agents implicats en l’educació i posen en valor la tasca de les xarxes d’innovació del Departament d’Educació, com és el cas del programa FuturaFP.