El dia 6 d’octubre, els alumnes del PFI Auxiliar d’Hoteleria: Cuina i Serveis de Restauració vam anar a l’Agència Catalana de Consum de la Generalitat de Catalunya, on vam fer tres tallers:
- Les regles del consum:
Ens van plantejar situacions en les quals havíem d’analitzar els drets i deures que tenim les persones consumidores mitjançant exemples quotidians de consum.
- La xocolata és dolça per a tothom?
Tot partint d’una rajola de xocolata molt gran i la pregunta: la xocolata és dolça per a tothom? en grups, vam analitzar el recorregut del cacau, des que es recol·lecta fins a què arriba a les nostres llars fixant-nos en la part econòmica i quin dels agents involucrats en aquest procés guanya més i qui menys. Arribant a la conclusió que la xocolata no és dolça per a tothom.
Ens van informar de l’existència de productes de Consum Just, en la producció i comercialització dels quals, es vetlla per a què el repartiment econòmic i les condicions laborals siguin justes.
- Missatges o missatgers?
Vam analitzar tot un seguit d’anuncis i vam parlar de diferents tipus de publicitat: enganyosa, subliminal, sexista, etc. I les estratègies que fa servir la publicitat per cridar l’atenció a les persones consumidores.
També ens van fer veure que tothom publicita o és missatger d’alguna marca amb les peces que vesteix i/o amb els objectes que porta: motxilles, mòbils, rellotges, ulleres, etc.
La nostra opinió és que va ser interessant i ens va impactar molt el que ens van explicar. Recomanem aquestes xerrades a joves per conèixer quins drets tenim com a consumidors/es i que hem de fer en alguns casos, com per exemple, quan s’ha de posar un full de reclamació.
Judit De la Pena
Shelyann Castro
Comentaris recents