Visita a l’Agència Catalana de Consum

El dia 6 d’octubre, els alumnes del PFI Auxiliar d’Hoteleria: Cuina i Serveis de Restauració vam anar a l’Agència Catalana de Consum de la Generalitat de Catalunya, on vam fer tres tallers:

  1. Les regles del consum:

Ens van plantejar situacions en les quals havíem d’analitzar els drets i deures que tenim les persones consumidores  mitjançant exemples quotidians de consum.

  1. La xocolata és dolça per a tothom?

Tot partint d’una rajola de xocolata molt gran i la pregunta: la xocolata és dolça per a tothom? en grups, vam analitzar el recorregut del cacau, des que es recol·lecta fins a què arriba a les nostres llars fixant-nos en la part econòmica i quin dels agents involucrats en aquest procés guanya més i qui menys. Arribant a la conclusió que la xocolata no és dolça per a tothom.

Ens van informar de l’existència de productes de Consum Just, en la producció i comercialització dels quals, es vetlla per a què el repartiment econòmic i les condicions laborals siguin justes.

  1. Missatges o missatgers?

Vam analitzar tot un seguit d’anuncis i vam parlar de diferents tipus de publicitat: enganyosa, subliminal, sexista, etc. I les estratègies que fa servir la publicitat per cridar l’atenció a les persones consumidores.

També ens van fer veure que tothom publicita o és missatger d’alguna marca amb les peces que vesteix i/o amb els objectes que porta: motxilles, mòbils, rellotges, ulleres, etc.

La nostra opinió és que va ser interessant i ens va impactar molt el que ens van explicar. Recomanem aquestes xerrades a joves per conèixer quins drets tenim com a consumidors/es  i que hem de fer en alguns casos, com per exemple, quan s’ha de posar un full de reclamació.

Judit De la Pena

Shelyann Castro