Sortides pedagògiques sobre productes Eco i KM 0.

Els dies 18 i 19 de desembre el grup de segon curs del CFGM d’Elaboracions de productes alimentaris ha realitzat una visita a tres establiments relacionats amb el mon de les col·lectivitats. Les dues primeres visites han consistit en conèixer de primera mà la gestió de dos menjadors escolars especialitzats en servir un menú gairebé 100% ecològic i amb productes de proximitat.

La primera visita ha estat a un centre públic, l’IEA Oriol Martorell on hem estat rebuts per Joan M. Ribas, responsable de l’empresa Ecomenja. Aquesta empresa gestiona el menjador escolar del centre oferint uns menús Bio amb el segell Intereco i el de km 0 de Slow Food. Després de aquesta visita a l’IEA Oriol Martorell i després de dinar hem visitat les instal·lacions de cuina del col·legi privat St. Paul’s School. El seu xef, en Marc Esteve, ens ha presentat el seu projecte de gestió del menjador escolar amb una oferta també gairebé 100% eco i amb el segell de qualitat Intereco y el reconeixement d’establiment km 0 de Slow Food.

Finalment i per concloure la ronda de visites hem conegut de primera ma l’activitat de la central de compres de productes bio Ecocentral eco d’aquí. Allà l’Alejandro Guzmán, el seu fundador i director, ens ha mostrat com gestionen tots els productes que reben dels pagesos i distribueixen a empreses com Ecomenja i el St Paul’s School. Amb aquestes visites hem volgut mostrar a l’alumnat com una manera de funcionar sostenible i ecològica és possible i econòmicament viable al món de les col·lectivitats.

Moltes gràcies Joan, Marc i Alejandro per les vostres explicacions i la vostra amabilitat!