Realment qui són els cecs?

Els alumnes de segon curs del cicle de Grau Superior de Direcció de Serveis van estar en una ponència realitzada per Sr. Julián Bruscantini de l’associació discapacitat visual Catalunya b1+b2+b3.

La societat de avui en dia , creu i te la necessitat de mostrar i donar la seva ajuda a les persones que malauradament sofreixen alguna discapacitat. Creient així erròniament que ajuden o fem una bona acció. Quan realment estem devaluant i posant en dubte les capacitats d’aquestes persones. Brindant-los d’aquesta manera ofenses, per prejutjar-los i tractar-los de diferent manera a la resta.

Tot i que les persones amb una discapacitat estan dins la societat, amb actituds com la de tractar-los diferent a la resta, tot i que sigui per intentar o creure que els ajudem, no els estem integrant de la manera que ells volen. Ja que l’actitud correcte i més respectuosa respecte a ells es tractar-los amb la màxima normalitat del món.

Aquest ha sigut el missatge que ens han transmet l’associació visual de Catalunya, als alumnes de 2nº de direcció de serveis.

A més de la xerrada social, ja comentada en aquest article ens han donat una “master class”, aplicada a l’àmbit de la restauració. Regalant-nos els trucs , indicacions i tècniques per poder tractar de manera correcta aquest clients amb algun tipus de discapacitat visual.

El major missatge que ens han volgut transmetre i nosaltres com alumnes de l’escola volem aprofitar per reivindicar, que la millor ajuda i major respecte podem oferir a la societat amb qualsevol discapacitat es tractar-los amb la màxima normalitat i naturalitat possible, ja que tots som persones aptes i autosuficients.

Gràcies per deixar-nos veure des dels vostres ulls.

cof