Projecte Regional a Freiburg 2015

goethe PROJECTE REGIONAL CAMPAMENT D’ESTIU 2015 A FREIBURG MDIDB (“MIT DEUTSCH IN DEN BERUF”) EN FREIBURG

El curs passat l’ Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Barcelona, INS EHTB, va començar una col·laboració amb el Goethe Institut de Barcelona. La primera acció portada a terme va ser la realització del campament d’estiu 2015 a Freiburg. El Goethe Institut va atorgar TRES BEQUES per a estudiants del CFGM de CUINA I GASTRONOMIA per alumnes menors de 18 anys. La Beca consistia en una primera fase a Barcelona, des del dia 1 de juliol fins al 14 de juliol on els estudiants gaudirien d’un curs intensiu d’alemany de dues setmanes de durada al Goethe Institut. La segona fase es realitzaria a Freiburg, amb una estada de 15 dies en un Campament d’estiu “Sommercamp”.

Els alumnes escollits per gaudir aquesta beca van ser:

• Maria Sánchez Miguel
  • Jan Fargas Gallés
  • Pol Samon Arrufat

El CAMPAMENT D’ESTIU MDidB 2015 es va celebrar del 15 de juliol (arribada a Freiburg) fins al 30 de juliol de 2015 (sortida de Freiburg). Els seus participants han estat 16 joves estudiants d’alemany de diferents escoles de formació professional del sud-oest d’Europa, amb edats compreses entre 15 i 17 anys, procedents d’Espanya, Portugal i França.

Aquesta és una iniciativa que va promoure el Goethe Institut a la regió Europa sud-oest en col·laboració amb el Ministeri d’Afers Exteriors amb l’objectiu de fomentar la llengua alemanya a l’estranger i està organitzat pels Instituts Goethe a Barcelona, Brussel.les, Freiburg, Lisboa, Madrid i París.

El campament d’estiu es va adreçar als joves estudiants d’alemany del sud-oest d’Europa que es van trobar durant 14 dies (inclosos els dies de sortida I d’arribada) a Freiburg (Alemanya), on van participar en una gran varietat d’activitats relacionades amb la seva formació, al mateix temps que van potenciar el coneixement de l’alemany.

Al matí els participants van assistir a classes intensives d’alemany enfocades a la seva preparació per a la vida professional (nivell A2). A la tarda es van realitzar diverses activitats relacionades amb la professió i centrades en el turisme sostenible com: visites a empreses i escoles de formació professional, observació del treball realitzat a les empreses, etc. A més a més de les activitats relacionades amb el projecte, els estudiants van gaudir d’un interessant programa cultural i de lleure a Freiburg i als seus voltants.

El blog del “Sommercamp Freiburg 2015” es troba a internet. El podeu seguir sota l’enllaç següent:

Per a més informació, podeu consultar la pàgina web del Goethe Institut: