Projecte integrat

El passat 9 de Març, els alumnes dels PFI d’indústria càrnia i establiments carnis, van presentar el projecte integrat. Aquesta activitat està prevista durant la segona avaluació dels alumnes i consistia en una elaboració càrnia de 5ª gamma.

Durant bona part del segon trimestre, els alumnes, recolzats pels seus professors, han hagut de treballar una recepta i  alhora dissenyar una presentació de cara al jurat que els avaluava i a la resta de companys.

Aquestes presentacions, malgrat que sovint els incomoden, suposen un cop passades, un xoc d’auto confiança  molt important ja que els hi fa entendre que poden fer les coses molt be, encara que els hi costi parlar davant de la gent.

Per fer la recepta, han buscat les solucions que més s’adaptaven a les seves capacitats culinàries i personals, m’entres que per fer la presentació, han buscat la manera més vistosa per satisfer a l’espectador.

Durant aquesta setmana van baixar a la cuina a preparar gran part dels seus plats, amb la col·laboració dels professors Beatriz Alòs , Juan José Sebastià i un petit grup d’alumnes del cicle de GM Elaboració de Productes Alimentaris.

Així, el mateix divendres, els diferents grups dels dos PFI, sortien a presentar davant els seus companys i un petit jurat format per membres de l’institut, Ana Vernet, Bibiana Sala i Marta Garrido, del gremi de carnissers, Araceli Hernàndez  i  el vicepresident d’Anafric  Marcel Ruiz. Cal agrair moltíssim la predisposició i el suport de tots ells ja que són molt importants també per guiar al procés educatiu dels alumnes.

El resultat final creiem que ha estat molt positiu en tots els àmbits, els plats estaven prou bons, les presentacions han estat molt correctes i el procés integral dels alumnes continua avançant.

Volem agrair a tothom que ha participat en aquest projecte, el qual es molt important per aquests alumnes.