Memòria Erasmus+ K121. Curs 2022 – 2023

ERASMUS+K121 VET 2022/23 VIVÈNCIES D’ESTADES D’ALUMNAT DE SERVEIS DE RESTAURACIÓ , CUINA I GASTRONOMIA i FORNERIA,PASTISSERIA I CONFITERIA.

ERASMUS+ ESTADA A LYON AMB L’INSTITUT CAMPUS DES MÉTIERS DU LYCÉE FRANÇOIS RABELAIS

Tres alumnes de Serveis de Restauració, Cuina, Gastronomía i Forneria, Pastisseria i Confiteria van tenir la sort d’obtenir una Beca Erasmus+ K121 a Lyon  es una ciutat de la regió de Ródano-Alpes a França s’ubica en la unió dels rius Ródano i Saona. També es una de les ciutats més grans de tota França i on va sortir la NOUVELLE CUISE del gran mestre PAUL BOCUSE.

Us volem compartir l’experiència de les nostres Alumnes a part de conèixer la ciutat i els seus voltants.:
“França des de sempre ha estat un lloc molt especial per a mi, des que tinc memòria he volgut viure a França i per això vaig voler escollir l’opció de fer-hi un erasmus, per veure com era tot, com s’hi vivia. La realitat és que des que vaig arribar em sento a casa, amb algunes diferències però em sentia com si fos a Barcelona. Crec que Lió no té res a envejar a Barcelona, ​​on hem estat vivint era molt bonica, neta, còmoda i gran. L’entorn també m’agrada molt des d’un principi ja que jo visc a un poble de Barcelona a la muntanya envoltada de natura, em va encantar que hi hagués un parc bosc davant, piscina municipal i tenia tot el necessari pel dia a dia. El transport públic em sembla genial, molt millor que a Espanya. En general tant l’entorn com la cultura i activitats, crec que està molt bé i tens de tot, molta varietat en tot i això és genial.” MAR DIAZ SANTEUGINI

“Em dic Alexandre i vaig tenir la increïble oportunitat de gaudir d’un intercanvi a la ciutat de Lió, França. Durant la meva estada, vaig tenir l’experiència de treballar al restaurant Iceo, conegut per la seva cuina exquisida. Vaig participar activament en la preparació de plats elaborats i vaig tenir l’oportunitat de perfeccionar les meves habilitats culinàries. L’atmosfera del restaurant era càlida i acollidora, i l’equip em va rebre amb amabilitat i paciència, brindant-me una experiència d’aprenentatge inigualable. Aquesta vivència a Lió i al restaurant Iceo ha deixat una empremta profunda en mi, tant a nivell personal com professional. No només he adquirit coneixements i tècniques culinàries, sinó que també he experimentat la cultura de França. Estic profundament agraït per l’oportunitat d’haver viscut aquesta experiència única a Lió i al restaurant Iceo. Ha estat un capítol a la meva vida que sempre recordaré amb afecte i que ha contribuït significativament al meu creixement personal i acadèmic.” ALEJANDRO FÁBREGAS.

“He fet les pràctiques a la Boulangerie Banette Henri B. situada a La Confluence, he fet diverses coses entre preparació de postres en gots, glacejats, presentació de postres, preparació de salats… M’ha sorprès l’organització i el control dels productes, entre les comandes i la preparació. Fer les pràctiques en una empresa gran com la Banette per a mi és una altra experiència, venia de fer pràctiques a una microempresa i fer-les a gran escala és una altra organització diferent, m’ha sorprès.” ROMEIA PARAYNO.

ERASMUS+K121 ESTADA A TURÍN

A Turín, capital de la región del Piamonte, es una ciudad del norte de Italia conocida por su arquitectura y cocina refinadas. Al noroeste de la ciudad se erigen los Alpes. Van anar quatre alumnes de Serveis de restauració , les seves experiències van ser les següents:

“Torino és una ciutat molt bonica que no gaire gent ho sap. En els primers dies vam fer un tour per la ciutat i visitem molts llocs com el Piazza San Carlo, Porta Palatina, Palau Reial de Torino i molts més. Les pràctiques que vaig fer a l’empresa eren bones i l’ambient amb els companys de l’hotel també. Al principi em va costar una mica comunicar-me amb els companys, però després d’uns dies ja era més fàcil comprendre el que em deien i també eren pacients amb nosaltres mentre ens ensenyaven com feien el servei allà.” NICOLE CASEY

“El passat 31 de maig vam viatjar cap a Torí, Itàlia, una petita però gran ciutat a la regió del Piemont. Tot i tractar-se d’una ciutat força industrial, petiteta i sense gaires activitats excepte un parell de museus de reconeguda fama, té el seu encant, super senzill i econòmic moure’s amb transport públic. És cert que treballàvem força i acabàvem esgotats, per la qual cosa no fèiem gaire un cop finalitzat el nostre torn. La meva valoració personal en general de les pràctiques, l’empresa i els companys és bona,” Lo important del Erasmus es visitar el país”. Anna Ortega