II Campament Innovació

El dia 7 de febrer vàrem celebrar el II Campament d’Innovació al nostre centre, juntament amb l’INS Vall d’Hebron, l’INS la Guineueta i amb l’ETP Xavier. Hi han participat més de 50 alumnes, amb els respectius professors de Formació i Orientació Laboral. Agraïm especialment la col·laboració dels departaments d’Hoteleria, de Turisme i d’Indústries Alimentàries, sense les aportacions dels quals el Campament no hauria estat, segur, tan exitós.

El repte proposat ha estat: “emmagatzematge inútil: creació de sistemes per combatre la quantitat d’elements que queden en desús, ja sigui perquè estan al fons d’armari que mai més es mira, ja sigui perquè són inaccessibles, però malgrat tot segueixen ocupant espai”. A partir d’aquest s’han generat les deu propostes, la guanyadora de les quals ha estat el grup “guarda i gana”. Cal dir, però, que tota la resta de propostes eren creatives, originals i competitives.

Probablement l’èxit del Campament, i així ho han fet constar a les valoracions els intervinents, ha estat la possibilitat de treballar en equips heterogenis (a cada equip hi havia un alumne/a de cada centre, de manera que NO es coneixien entre sí), la possibilitat de crear i de generar idees absolutament noves, d’aprendre conceptes i visions molts diferents de les que estem avesats a veure cada dia.

Repetirem, segur, aquesta activitat, amb totes les millores que cal implementar-li i  mantenint els punts forts d’aquesta edició, entre els quals compta, indubtablement, la col·laboració de la resta de departaments del centre, i sobretot la il·lusió i l’alegria dels alumnes que hi ha participat, reals destinataris de la tasca.