Experiència Erasmus KA131 a Itàlia

Laia Abelló, del CFGS Gestió d’Allotjaments Turístics ,  va realizar una estada amb beca zero Erasmus KA131  a  GENOVA, Itàlia del 21 octubre al 20 desembre 2023.

A continuació compartim l’experiència  de la Laia:

“Durant el curs anterior vam estar preparant tot el procés per a realitzar l’Erasmus. Hem anat fent reunions amb els responsables i amb alumnes que anaven a realitzar-ho, la manera de gestionar-ho ha estat molt bona, el professorat t’ajudava en tot i et donaven mètodes fàcils per a poder-te comunicar amb ells i amb l’empresa on fas les pràctiques.
Ens van informar de tot, ens van donar una sèrie de papers que havien de tornar signats pel responsable de l’empresa del destí triat i a més, pel professorat i per l’alumne.
Haig de dir que el meu Erasmus va anar una mica diferent dels altres, ja que no em van agafar durant el període d’elecció i no em van donar la beca Erasmus + KA131, encara així, vaig voler fer-ho. Vaig decidir anar sense beca finançada (beca zero) , considero que ha estat una de les millors experiències que podia viure, sincerament m’ha encantat l’experiència i tornaria a fer-la sense pensar-ho si tingués l’oportunitat.

Vaig realitzar les meves pràctiques en la recepció d’un hotel que es troba a la ciutat italiana de Gènova. La majoria del temps el passava en la recepció, feia tasques bàsiques com, el check-in, check-out, revisar les entrades i sortides de l’hotel, etc.

A més d’aquestes tasques es fan algunes més, haig de dir que he après molt, al principi era una cosa difícil perquè en ser nova em costava una mica, el fet de com manejar el programa, de comunicar-se amb els clients, de fer recomanacions… però al cap i a la fi ho vaig acabar aprenent i ràpidament a la setmana ja em deixaven sola fent les tasques, sense supervisió de la manager o d’un altre responsable.

Considero que l’Erasmus és una de les millors oportunitats que l’escola et pot donar, és una oportunitat que tothom hauria de provar ja que és una experiència molt bona.
Si vas sola, com en el meu cas, et fa madurar i aprendre moltes coses noves. El fet de viure sola, haver d’organitzar-se tot, entre altres, són punts bastant positius de cara al futur com per exemple a l’hora d’independitzar-se.
També volia dir que fer pràctiques a l’estranger és un bon aprenentatge, aprens laboralment, millores molt la parla dels idiomas com en el meu cas l’anglès i l’italià, conèixer la cultura i a més, relacionar-te amb gent nova i fer noves amistats.
Treballar en la recepció m’ha agradat molt, la meva relació amb els companys va ser molt bona, tant que, vaig fer amistat amb varis.
M’ha encantat poder visitar diversos llocs del país, conèixer la gastronomia, la seva gent, els paisatges, considero que Itàlia és un dels meus llocs favorits, abans d’anar d’Erasmus ja havia estat en diversos punts, però a Gènova i voltants no, he tornat súper contenta i sé que tornaré”.