Experiència Erasmus+ K103 de Grau Superior. Curs 2017-18

Durant els mesos de maig i juny de 2018 16 alumnes de CFGS de l’INS EHTB han realitzat les seves pràctiques en empreses europees gràcies al projecte Erasmus+ k103

Un any més, durant els mesos de maig i juny de 2018, 16 alumnes de CFGS de l’INS EHTB han realitzat les seves pràctiques en empreses europees gràcies a les beques de mobilitat Erasmus+ k103. Aquest projecte que es gestiona a través del SEPIE, té com a objecte fomentar que els estudiants i Graduats dels cicles Formatius de Grau Superior puguin realitzar part de la formació en centres de Treball (FCT) en empreses o Institucions dels diferents Països de la Unió Europea. Després del període de selecció que va començar a l’octubre de 2017, van ser triats aquells estudiants que van demostrar un major domini de llengua estrangera, així com el grau de maduresa apropiats per desenvolupar-se en un altre país. L’impacte d’aquesta experiència ha aportat al nostre alumnat un gran creixement personal i professional, de la mateixa manera que es va  recolzar  l’intercanvi cultural per les dues parts, la nostra escola catalana i les empreses d’acollida en els diversos països europeus participants.  La novetat d’aquest any i que ha cobert les nostres expectatives  ha estat la col·laboració per primera vegada amb una empresa receptora a Alemanya acollint a un alumne de CFGS de Guia, Informació i Assistència Turística i que també per primera vegada, una alumna de CFGS de Processos i Qualitat en la Indústria Alimentària ha finalitzat exitosament les practiques en una fàbrica de margarines als Països Baixos.

A continuació s’anomenen comentaris del alumnat que ha gaudit d’una beca de mobilitat Erasmus + k103 durant el passat curs escolar 2017-18:

Mónica Monleón, PQIA, Països Baixos : “Gràcies, gràcies i gràcies per haver-me deixat formar part d’aquesta increïble experiència. No canviaria res del que s’ha viscut.”

Ella Decroix, GIAT, Gal·les: “Vaig decidir d’anar a Gal·les perquè estava al Regne Unit i volia perfeccionar l’ idioma,… va ser una experiència nova el fet de conèixer un altre lloc on hi ha  bilingüisme”

Daniel Escandell, Direcció de Serveis, Gal.les: He après a treballar en equips nombrosos i  a veure com funcionen  els serveis de “Room service” o el funcionament de les grans cuines.”

Angy Vidal, GIAT, Itàlia: “Respecte a la feina, hem après a tractar amb el turista, resoldre els seus dubtes, donar-los suggeriments …Fins i tot hem informat a turistes italians.”

Cristina Villegas, GIAT, Itàlia:El poder practicar idiomes és un gran avantatge, ja que a mi m’ha beneficiat  a l’hora de seguir practicant l’anglès i l’holandès a més d’aprendre cada dia una mica més d’italià.”

Laura Díaz Polanco, GAT, Gal·les: “l’experiència ha estat positiva i que em porto un bon record del viscut, encara que realment es necessita una quantitat econòmica de beca molt més alta de la que ofereixen, ja que el dia a dia a Cardiff és molt més car en comparació a Espanya”.

Alexandra Scandalis, GIAT, Gal·les: “Volia donar les gràcies a tot el personal de l’EHTB per donar-me  aquesta oportunitat única i irrepetible de viure a Gal·les.”

Nassima Sibari, GAT, França: “Gràcies a aquesta experiència  vaig fer moltíssimes amistats amb qui a dia d’avui encara mantinc la relació. He après moltíssim, he conegut nous costums i formes de vida.”

Luis Carlos Gamboa,GAT, Italia: “Ha estat una experiència inoblidable. M’ha ajudat a seguir creixent com a persona”

Emma Lopez Pardo, GIAT, Itàlia: “ La meva estada a Arezzo ha estat una experiència personal molt positiva, un desafiament personal per demostrar-me que puc valer-me per mi mateixa i que amb paciència, força i voluntat tot s’aconsegueix”

Pau Sintes, GIAT, Alemanya: “M’ha sorprès la rapidesa amb què he après l’ idioma, que he practicat diàriament. Em poso a pensar i no trobo res que m’hagi disgustat”

Alejandro Cano,  Direcció de Cuina, Itàlia: “A l’ inici va ser molt difícil, tant per la adaptació al país i la llengua, com pel lloc de treball. He crescut a nivell personal . Les pràctiques m’han fet sortir de la meva zona de confort i obligat a desenvolupar-me per mi mateix”.

Sonia Forment, GAT, França: “M’ha agradat molt l’experiència, conèixer altra gent i una altra cultura. En definitiva una experiència molt positiva que recomanaria a qualsevol estudiant”

David Mendoza, Direcció de Cuina, França: “L’atenció rebuda per meu tutor ha estat excel·lent. He après moltes coses noves com elaboració de nous plats, elaboracions franceses i saber com gestionar i administrar el temps en una cuina.”

Carlos Guerra, Direcció de Cuina, França: Indubtablement, el major regal que em porto d’aquest viatge és un nou idioma. Vaig arribar amb cero coneixement de francès i, avui en dia, encara que de vegades em falta vocabulari, puc mantenir una conversa sense majors problemes”

Sara Pons, AVGE, Itàlia: “Aquests dos mesos han estat increïbles, és una experiència inoblidable que s’ha de viure al menys una vegada a la vida, perquè l’ Erasmus és viatjar, conèixer gent, ciutats, costums…”.

Finalment adjuntem dos enllaços : d’una banda, el BLOG que va crear l’alumne Cristina Villegas del CFGS de GIAT on podreu descobrir la seva experiència Erasmus+ K103  a Arezzo, Itàlia   http://unbilletedeerasmus.blogspot.com/ , de l’altra, l’ article en alemany sobre l’experiència d’una activitat turística que va participar el nostre alumne Pau Sintes de GIAT que va estar a Ihringen,  Alemanya. http://www.badische-zeitung.de/stuehlingen/spanischer-student-schaut-imkerin-ueber-die-schulter–153505467.html

Coordinació Mobilitat Ins EHTB.