Conferència sobre cuina hospitalària

CONFERÈNCIA SOBRE CUINA HOSPITALÀRIA,  de Carmina Esteban, cap de cuina Hospital Vall d’Hebron i membre de l’ Asociación Española de Hostelería Hospitalaria, pels alumnes de 2on de Grau Superior de Direcció de Cuina i 2on de Grau Mig de Cuina.

vall hebron

El passat 21 d’abril, en la seva xerrada a l’aula 201 de l’escola, la Carmina Esteban ens va donar en primer lloc una visió general de l’hostaleria hospitalària, fent esmena de la manca de prestigi del sector hostaleria de col·lectivitats entre el públic general, i més concretament de la cuina dels hospitals. Ens va fer una descripció dels perfils professionals de la cuina hospitalària, entrant en detall sobre condicions laborals (horaris, sous i titulació necessària per accedir), i per sobre de tot, va parlar sobre les condicions personals necessàries que es necessiten per treballar en una cuina d’un hospital: empatia cap als malalts, màxima predisposició a fer la vida millor al pacient i els seus últims desitjos gastronòmics, etc, tota una sèrie de vivències exposades a través d’exemples molt explícits i altament emocionals.

vall hebron 3

Per altra banda, ens va parlar sobre l’evolució en els últims 20 anys de com es produeix en una cuina d’hospital, passant del sistema clàssic (línia calenta) a la línia freda complerta, tenint com a principal objectiu irrenunciable la seguretat alimentària (APPCC). També ens va fer un resum del dia a dia de la seva feina com a gestora de la cuina i quines eines de gestió i de producció utilitza, així com de la importància de la presència del departament de dietètica en l’elaboració de les diferents dietes hospitalàries.

Per últim, va exposar la feina molt positiva que fa l’ Asociación Española de Hostelería Hospitalaria, i va animar als alumnes assistents a que coneguin de primera mà l’hostaleria hospitalària treballant en qualsevol dels hospitals del nostre territori.