Anem a la Filmoteca

El passat 29 de novembre  els  alumnes del PFI-PTT Auxiliar d’hoteleria: cuina i serveis de restauració, vam anar a la Filmoteca de Catalunya on vam participar en una activitat emmarcada dins el programa Filmoteca per a les escoles.

L’activitat consistia en veure el documental: “Caure del niu” i participar en el col·loqui que s’obria en acabar el seu visionat. En aquest col·loqui vam participar els alumnes assistents i la directora del documental, la Susanna Barranco.

“Caure del niu” explora la vida de diferents joves i infants immigrants que han arribat a Barcelona. Narra l’experiència de viatge, la primera experiència sense la família i la realitat de cada família al seu país d’origen. Un retrat de la joventut, de les seves preocupacions, els seus anhels i les seves esperances, i de les dificultats de començar una nova vida.

El documental està estructurat en quatre capítols: el niu, l’instint, el reclam i el primer vol, tot fent un paral·lelisme amb les aus i els seus vols migratoris.

Ens vam sorprendre perquè vam veure algunes de les instal·lacions del nostre institut a la pantalla: una de les joves protagonistes estava estudiant un CFGM a l’institut mentre enregistraven el documental i en fer seguiment del seu dia a dia, les càmeres van passar per l’INS EHTB.

Veure el documental, reflexionar sobre allò vist i poder parlar amb la seva directora ens ha permès empatitzar amb les persones immigrants i adonar-nos que no és fàcil deixar el país d’origen ni fer-se un futur digne al país d’acollida. També ens ha permès conèixer la Filmoteca de Catalunya i el que en ella es fa.