Acollida del segon torn d’estudiants de GS guanyadors d’una beca ERASMUS+ K-103

El gener passat vam tenir el plaer de rebre el segon torn de l’alumnat  de Grau Superior guanyadors d’una beca ERASMUS+ K-103 (ara K-131), durant el curs escolar 2020-21. L’alumnat va tornar al novembre i desembre del 2021 després de completar les pràctiques en una empresa, assignada pels nostres socis col·laboradors, ubicada en un país de la UE.

No cal assenyalar les dificultats per gestionar i portar a la pràctica aquesta edició ERASMUS+ K103  2020-21, amb les canviants restriccions d’entrada als diferents països, les quarantenes al Regne Unit, els contagis, etcétera.

Tanmateix, com ja esmentàvem a l’article anterior, res no ha pogut minvar la il·lusió, l’energia, el coratge i la voluntat de continuar formant-se professionalment i creixent a escala personal dels alumnes de l’INS EHTB.

Abans de citar alguns comentaris de l’alumnat, felicitar aquells que han aconseguit un lloc de treball al seu retorn a Barcelona, ​​així com aquells que van partir amb l’esperança de nous aires, i han trobat una oportunitat laboral en un altre país.

A tot l’alumnat  un gran aplaudiment!!!!

A continuació compartim  comentaris d’alguns d’aquests alumnes:

Ariadna Torres,  GIAT, Alemanya:

“Les meves funcions a l’OT anaven variant. Normalment, estava a la planta de dalt al meu escriptori amb l’ordinador fent tasques que anaven manant (disseny de fulletons, organització d’esdeveniments, actualització de dades de la pàgina web, gestió del correu…) i quan acabava, si no tenia res més a fer, la meva tasca principal era traduir fulletons de l’alemany a l’espanyol. De tant en tant també estava a baix, atenent els clients al taulell d’informació, ajudant-los, responent els seus dubtes i venent mapes, tríptics, marxandatge…”

“… He après a viure sola, a ser independent.  He pogut frenar, després de mesos de no parar, entre la feina i els estudis, i gaudir de la pau i la tranquil·litat que es respira aI Hringen i que tant necessitava. He tingut temps per a mi i he conegut a persones meravelloses.”

Aitor Campillo, GAT, Itàlia:

“He après com funciona el mecanisme d’un allotjament turístic, a controlar les entrades i sortides dels clients, registrar les dades, fer les factures o rebuts, atendre trucades i vendre habitacions en italià”

“… He fet molts amics i he conegut gent que m’emporto al cor, perquè em van oferir la seva ajuda des del primer dia”.

Arnau Martínez, GAT, Gal·les:

“Les tasques que he realitzat han estat les funcions de recepcionista d’hotel, donar la benvinguda al client, assessorar i informar en arribar a l’hotel, resoldre qualsevol problema que tingui o dubte, atendre el telèfon i facilitar informació dels serveis que s’ofereixen, assessorament. Comunicació amb personal d’altres departaments per estar informat en tot moment.”

Maite Palomino, SERVEIS, Itàlia:

“He après moltíssim italià d’hostaleria, també els seus costums gastronòmics, la preparació de begudes tradicionals com és l’Aperol Spritz i una mica les tasques de sommelier, també.”

“Valoro aquesta experiència com una cosa única a la vida, l’oportunitat de créixer tant en l’àmbit laboral com personal, una forma de conèixer-te i aprendre de la resta. Vaig començar amb molta por i agraeixo infinitament l’oportunitat d’anar-me’n d’Erasmus.”

Britney Espiritu,  AVGE, Itàlia:

“Quan vaig arribar a Itàlia sabia molt poc italià. Després de viure aquí dos mesos, el meu nivell de comprensió i comunicació ha millorat notablement.

L’endemà a la meva arribada a Arezzo va ser el meu aniversari. Els meus companys de l’agència de viatges on feia les meves pràctiques em van donar una festa sorpresa. Em vaig sentir molt emocionada”

Lucia Martinez, GAT, França:

“En el moment de la meva arribada em sentia molt insegura, ja que el meu nivell de francès oral era pràcticament nul, però molt amablement es van presentar i em van portar fins a l’habitació que ocuparia durant la meva estada”

“Ha estat una experiència enriquidora, on sento que he fet un progrés en el meu aprenentatge de l’idioma, he après com funciona la recepció d’un hotel i les funcions que desenvolupa l’equip de recepció i sobretot he conegut molt bones persones de les quals m’emporto un bonic record.”

Celeste Bejarano, AVGE, Gal·les:

“Cert és, que al principi, i en veure que el lloc era només cafeteria, em vaig quedar una mica aixafada, ja que vaig pensar que no aprendria gaire. Però, vaja, si m’equivocava… Puc dir que he après en aquests tres mesos, molt més del que vaig pensar que podria aprendre. El meu anglès ha millorat moltíssim, la meva atenció al client també i me’n vaig d’aquí amb uns grans amics i companys.”

“Abans d’acabar, comentar-vos que em vaig veure obligada a acabar les meves pràctiques dues setmanes abans per culpa de la Covid-19. El meu company de pis, el meu amic Arnau, va donar positiu  en Covid-19  i vam haver de fer quarantena fins a rebre els resultats de la PCR. Encara que vaig donar negatiu, no vaig reprendre les meves  pràctiques la darrera setmana, ja que el meu company estava confinat a la seva habitació i em vaig quedar cuidant-ho i fent tot el que por el. Val a dir que s’ha recuperat del tot, i simplement es queda com a anècdota”.

“Marxo molt agraïda amb el meu centre EHTB, per l’experiència que m’han brindat i la confiança que han dipositat en mi per a aquesta experiència, i amb l’empresa que m’ha rebut, ja que crec que no podria haver estat en un millor lloc, tant com per a aprenentatge professional com a personal.”

Coordinació Mobilitat Internacional InsEHTB

mobilitat.internacional@insehtb.cat