UN ANY MÉS, L’INSTITUT PARTICIPA DE LA FIRA DE LA CIÈNCIA AL CARRER

El dissabte 2 d’abril, l’Institut de Celrà va participar a la fira de la ciència al carrer que es va celebrar a Girona a la zona de davant de la Casa de la Cultura.

Després de dos anys de no poder fer la fira presencialment tots teníem moltes ganes de tornar-hi.

L’alumnat de física de 1r de batxillerat va portar experiments d’inèrcia, d’acció-reacció, d’electrostàtica, d’equilibri… Tot fent servir materials de casa van treure les estovalles sense desparar la taula, van explicar com ho fan les patinadores sobre gel per girar ràpid amb una esfera de Hoberman de joguina, van ensenyar la fibra òptica i en què es basa i amb paper d’alumini van fer ballar boles de porex.

Mentrestant en unes altres taules, alguns nostres alumnes de 2n d’ESO van estar explicant el comportament de materials sorprenents per al públic com ara: el gel sec (diòxid de carboni en estat sòlid), el nitinol (un sòlid amb memòria de forma) o el poliacrilat de sodi (un sòlid molt hidròfil que “creix” quan el barreges en aigua).

A la fira, el nostre alumnat a més a més d’explicar a la gent que s’acostava a les nostres taules tot el que havien preparat, van poder voltar, veure i aprendre de les altres taules.

La valoració que n’han fet els participants és molt positiva.

Moltes gràcies a tots per fer-la possible, l’any vinent segur que hi tornarem!