Servei Comunitari

Tal i com estableix el currículum de l’educació secundària obligatòria, el Servei Comunitari és una acció educativa obligatòria per a tots els alumnes de 3r o 4t d’ESO que ha de formar part de la programació curricular d’una o diverses matèries definides en el pla anual de centre. Comprèn una part d’aprenentatge que es realitza dins l’horari lectiu i un servei actiu a la comunitat que s’ha de dur a terme fora d’aquest horari, d’acord amb les necessitats de l’entitat amb què es col·labori i dels criteris organitzatius del centre. La dedicació horària al desenvolupament del Servei Comunitari és de 20 hores, amb un mínim de 10 hores de servei actiu a la comunitat. La finalitat que es persegueix és la de garantir que els estudiants, al llarg de la seva trajectòria escolar, experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat.

A l’Institut de Celrà el projecte de servei comunitari està inclòs a la matèria de Cultura i Valors Ètics de 4t ESO. És un projecte liderat per la professora Elisabet Casacuberta. A més, també de manera més puntual participen en projectes de servei comunitari alumnes de 3r d’ESO.

Aquest any s’ha intentat acostar el servei comunitari a tot l’alumnat i és per això que, gràcies a la col·laboració dels diferents Ajuntaments de la nostra zona educativa i a entitats ben diverses, els alumnes poden escollir serveis comunitaris propers a casa seva en poblacions com Celrà, Bordils, Flaçà, Sant Martí Vell… El compromís és realitzar 10 hores fora de l’horari lectiu.