Certificats

SOL·LICITUD DE CERTIFICATS

Els certificats es poden sol·licitar per correu electrònic a l’adreça iesdecelra@xtec.cat presentant tota la documentació necessària i la sol·licitud degudament omplerta amb una antelació mínima de 24 hores.

Sol·licitud de certificats diversos

Reconeixement dels nivells B2 i C1 de català per escolaritat reglada no universitària

Aquí teniu la sol·licitud que heu d’omplir per demanar el certificat de reconeixement del nivell de català.

A qui va dirigit:

A les persones nascudes a partir de l’any 1972 que volen obtenir aquest reconeixement i l’itinerari educatiu de les quals s’hagi portat a terme íntegrament a Catalunya o, parcialment, a altres territoris on el català hi fos llengua curricular i avaluable, de manera que s’hagi acabat obtenint la titulació al sistema educatiu de Catalunya.

Així doncs, la primera promoció escolar que té dret a demanar aquest reconeixement és la que va començar el primer any de l’educació general bàsica (EGB) el curs 1978-1979, a partir del qual l’ensenyament del català va ser oficial al sistema educatiu de Catalunya, tal com s’estableix al Reial decret 2092/1978, de 23 de juny.

Requisits:

• Haver nascut a partir de l’any 1972 (inici escolarització a partir del curs 1978-1979).
  • Escolarització completa a Catalunya (des d’EGB o Primària)
  • No estar exempt de català
  • Tenir algun dels següents títols; EGB, ESO, BATXILLERAT, FP1 o FP2.
  • El fet de disposar d’un Cicle Formatiu de Grau Mitjà o de Grau Superior no permet acreditar l’obtenció del nivell de català.

Documentació a presentar:

Nivell B2

Nivell C1

En cas que no es disposi dels llibres d’escolaritat i que el centre o centres que els van emetre hagin tancat o ja no existeixin, caldrà demanar a la Inspecció d’Educació del servei territorial que correspongui el nom del centre dipositari de la documentació i que custodiï les actes i expedients del centre o centres tancats o desapareguts.