EUROSCOLA: CONNECTEM AMB LA SEU DEL PARLAMENT EUROPEU A ESTRASBURG

L’Institut de Celrà ha estat seleccionat per participar a la jornada d’Euroscola 2022, una trobada on coincideixen alumnes de diferents centres ambaixadors del Parlament Europeu dins del programa “European Parliament Ambassador School” (EPAS) del qual el nostre institut forma part des d’aquest curs.

Degut a les circumstàncies de la pandèmia, aquest curs Euroscola no s’ha pogut fer de manera presencial a Estrasburg i s’ha celebrat online i utilitzant eines digitals que han afavorit la comunicació a distància. Tanmateix, això no ha sigut impediment perquè, durant la jornada celebrada aquest 20 de maig, els alumnes ambaixadors júnior de l’INS de Celrà fossin mencionats en seu parlamentària europea gràcies a les seves aportacions i participessin de manera activa entre els centres seleccionats de 24 països diferents.

L’acte ha començat amb un missatge de benvinguda de la Presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola, que s’ha dirigit directament als ambaixadors júnior agraint-los la tasca desenvolupada com a representants del Parlament Europeu a les seves escoles i els ha animat a fer sentir la seva veu a Europa i a utilitzar les institucions europees en uns moments on afrontem molts reptes que decidiran el futur de la Unió Europea.

Seguidament, els ambaixadors han pogut entrevistar a Luca Parmitano, astronauta de l’Agència Especial Europea conegut principalment per realitzar més de 200 experiments científics a l’espai, per dur a terme la primera ‘live DJ session’ a l’òrbita terrestre i per haver-se adreçat als líders mundials a la conferencia #COP25 sobre el canvi climàtic.

La intervenció de Sonia Livingstone, experta en drets digitals dels infants i joves i consultora d’UNICEF i la UE, ha donat pas a la part de la sessió dedicada al Ciberbullying i l’assetjament a través de la xarxa. Els alumnes de l’INS de Celrà han tingut l’oportunitat d’entrar en directe i l’alumna Mireia Grabulosa, en representació dels ambaixadors de l’institut, li ha preguntat de quina manera els ambaixadors europeus júnior poden contribuir en la lluita contra el ciberbullying. L’experta ha reclamat l’actuació dels joves i molt especialment els ambaixadors europeus quan detectin casos de ciberassetjament i ha donat un conjunt de pautes immediates a seguir en el cas que es produeixi. A través de l’aplicació utilitzada durant l’acte, també s’ha escollit i s’ha traslladat la pregunta de l’alumna Gina Fontané: Pensa que la pandèmia ha fet empitjorar els casos de ciberbullying? La resposta ha sigut afirmativa, i s’han exposat dades que ho corroboraven, s’han analitzat les causes i les possibles solucions post-pandèmia en relació al ciberbullying entre els joves.

Seguidament, la intervenció de Markus Warasin, director general de polítiques externes de la UE, que ha interactuat amb els alumnes ambaixadors europeus sobre qüestions de desinformació i fake news, com detectar-les, les polítiques de la UE al respecte i com mantenir els valors democràtics a l’era digital.

Finalment, ha clos l’acte la vicepresidenta del Parlament, Heidi Hautala que, des de Finlàndia, ha ofert als alumnes ambaixadors un debat obert sobre qualsevol qüestió relacionada amb els temes tractats durant la sessió o sobre la UE i el Parlament Europeu. La pregunta que ha clos la sessió d’Euroscola ha sigut novament escollida entre els nostres ambaixadors júnior de 4rt ESO. L’Oriol Mira ha preguntat quina era la decisió més important que havia pres com a vicepresidenta del Parlament i Heidi Hautala ha respòs que segurament del que es sentia més orgullosa és d’haver impulsat lleis que afavoreixen el consum responsable, la transparència i la sostenibilitat en la producció empresarial dins la UE.

Els ambaixadors júnior han valorat molt positivament aquesta oportunitat, estan molt contents d’haver pogut entrar en directe, de situar l’Institut de Celrà en el mapa europeu i que les seves preguntes fossin escollides per traslladar als experts. Cal dir que, des de l’Institut de Celrà, estem molt orgullosos del treball i la implicació durant aquest curs dels nostres ambaixadors europeus júnior!

Agrair també a l’Ajuntament de Celrà, Promoció Econòmica i Ràdio Celrà que ens oferissin l’espai i la logística tècnica durant l’acte.

En aquest enllaç hi podeu trobar un article del Diari de Girona fent referència a aquest acte.