Treball per Projectes

Les tendències en el món educatiu ens empenyen a adoptar noves maneres de fer i d’avaluar. Una de les metodologies que s’estan implementant més actualment a les aules és el treball per projectes.

El treball per projectes és una manera d’abordar els continguts de forma globalitzada; és a dir, no fragmentada.

El treball per projectes va començar a l’Institut Can Peixauet el curs 21-22, a 1r i 3r d’ESO. Actualment, els projectes també estan presents a 2n i 4t d’ESO.

Per altra banda, per afavorir la competència plurilingüe del nostre alumnat, el centre treballa amb la metodologia AICLE, que és un enfocament educatiu en el qual els continguts d’una matèria s’imparteixen totalment o parcialment en llengua anglesa. Aquesta metodologia contribueix a incrementar la competència lingüística de l’aprenent a través de reptes cognitius i d’activitats de resolució de problemes. Alhora, promou i encoratja l’autonomia dels aprenents i els ajuda a desenvolupar competències de pensament (thinking skills). Les classes AICLE/EMILE es caracteritzen per un ús autèntic de la llengua, és a dir, amb un propòsit real, fet que resulta molt més significatiu per als alumnes.

El centre, essent conscient de la importància del Treball per projectes i de la metodologia AICLE, fa una clara aposta per garantir la continuïtat del treball durant tota l’etapa de l’ ESO.