Preinscripció ESO 2024-2025

A mesura que vagi avançant el calendari de la preinscripció i s’hagi de publicar llistat d’admesos provisionals i definitius, els anirem posant en aquesta pàgina web

Preinscripció d’ESO – Curs 2024/2025

La sol·licitud de preinscripció per al curs 2024-2025 és electrònica i es pot fer des de qualsevol ordinador, tauleta o mòbil amb connexió a Internet.

Cal que el pare, la mare o el tutor o tutora legal que faci el tràmit tingui una eina d’identificació digital (IdCAT Mòbil, T-CAT, DNI electrònic o Cl@ve). Només en el cas que no es pugui obtenir una identificació digital, es pot utilitzar la sol·licitud en suport informàtic, en què caldrà adjuntar la documentació identificativa de la persona sol·licitant per motius de seguretat.

El període de presentació de sol·licituds és el comprès entre els dies 8 i 20 de març.

Als següents enllaços hi trobareu la informació necessària per a tramitar les sol·licituds:

Com tramitar la sol·licitud

Com donar-se d’alta a l’IdCAT Mòbil

Guía Preinscripció

Oferta inicial (INFORME_OFERTA)

Presentació i/o modificació de sol·licituds ( del 8 al 20 de març)

Publicació Llistes amb barem (17/04/2024): Publicació de la llista de sol·licituds amb la puntuació provisional.

Publicació de la llista de sol·licituds que han demanat el centre i l’ensenyament en primera
petició amb la puntuació resoltes les reclamacions a 25/04/2024 INFORME_BAREM

Resolució EDU/465/2024 per la qual s’aproven les normes de preinscripció i matrícula

Si després de llegir les informacions que us hem enllaçat teniu dubtes, ens podeu fer la consulta a través de la següent adreça electrònica:

secretaria_tramits@inscanmas.cat

Novetats:

● Totes les sol·licituds són en format telemàtic, per tant, no hi ha la possibilitat de full de preinscripció en paper.
● No cal lliurar cap documentació presencialment al centre educatiu que indiqueu en primera opció.
● Hi ha dos tipus de sol·licitud:
– Electrònica: cal identificació digital
– Suport informàtic: sense identificació digital

Què em cal per omplir la sol·licitud?

Hi ha dues opcions:
1. SOL·LICITUD ELECTRÒNICA: Mitjançant certificat digital, com DNI electrònic, Cl@ve, idCat, etc. Si no es disposa de cap certificat, us en podeu generar un de forma fàcil, l’idCat Mòbil, us expliquem com:
Cal complir els requisits següents:
● Ser major de 16 anys
● Disposar de DNI/NIE/Passaport/Doc identificador d’un país de la UE o targeta de residència comunitària
● Disposar d’adreça de correu electrònic i un telèfon mòbil a efectes d’identificació i contacte
● Targeta sanitària per la teva identificació

Accediu a l’adreça https://idcatmobil.seu.cat/ i trobareu les instruccions pas a pas de com fer-ho. Per utilitzar l’idCAT Mòbil només cal introduir el número de document d’identitat i el número de telèfon mòbil en el web on calgui identificar-se electrònicament per fer un tràmit. Tot seguit es rep un missatge al telèfon, que conté una clau d’accés per introduir-la en el web. En aquest cas, al tràmit de sol·licitud de preinscripció.
Una vegada identificats, caldrà entrar el número d’identificació de l’alumne/a a RALC que us proporcionarà l’escola on està matriculat per poder recuperar les seves dades personals i acadèmiques, omplir les preferències i enviar la sol·licitud. En la majoria de casos no caldrà fer res més ni adjuntar cap tipus de documentació, donat que s’haurà fet l’intercanvi de validació de les vostres dades amb totes les administracions implicades.

2. SOL·LICITUD EN SUPORT INFORMÀTIC: Caldrà identificar l’alumne/a amb el seu núm. d’Identificació d’alumne i omplir el formulari. En enviar-ho, es farà l’intercanvi de dades amb les administracions implicades i adjuntar escanejada o fotografiada la documentació d’identificació i filiació (DNI, llibre de família, etc), juntament amb la que al·legueu a efectes de barems i que no s’hagi pogut validar.

Puc presentar dues sol·licituds a dos centres diferents per uns mateixos estudis?
No, en cap cas. S’ha de presentar una sola sol·licitud i indicar-hi per ordre de preferència els diferents centres als que us interessa inscriure la vostra filla o fill.

Com puc saber els criteris pels barems i la seva puntuació?
Trobareu tota la informació sobre criteris, calendari i la resta d’informació respecte el procés de preinscripció a la pàgina web https://preinscripcio.gencat.cat/ca/inici

INFORMACIONS I/O RECOMANACIONS:
● Tenir fotografiada o escanejada la documentació en el mateix dispositiu des d’on es fa la sol·licitud.
● El codi de centre del nostre Institut és el 08054186, el necessitareu per indicar a quin centre voleu preinscriure-us.
● Demaneu al vostre centre actual el Núm. d’Identificació de l’alumne a RALC per poder lligar la sol·licitud al seu expedient acadèmic i personal. També el podeu obtenir des de la mateixa pàgina de preinscripció.
● Respecteu el calendari establert. Lliurar la sol·licitud o la documentació fora de termini us fa perdre tots els drets d’adscripció amb el risc que això comporta de quedar-se sense plaça al centre.