INTERCANVI ESCOLAR AMB ALUMNES ALEMANYS

La setmana del 7 al 14 de novembre, l’Institut va rebre la visita d’intercanvi escolar amb l’institut alemany Maria-Sybilla Merian Gymnasium (MSM) de la localitat alemanya de Krefeld. Aquest és un intercanvi que, a diferència d’altres anys, és de llengua alemanya i adreçat als alumnes de 4t d’ESO que cursen aquesta matèria.

Durant la seva estada a Canet de Mar, el grup de Krefeld va poder gaudir de tota una sèrie d’activitats educatives i lúdiques en companyia dels nostres alumnes i d’alguns professors.

El primer dia es va programar una visita del grup alemany al nostre institut i va tenir lloc tot un seguit d’activitats. El professor Eladi Sellés, a l’aula de música, va fer una mini classe de percussió corporal que va ser força divertida i, als tallers de tecnologia, el professor Alonso Porto i alguns dels nostres alumnes van fer explicacions i demostracions pràctiques de les diferents activitats que es poden fer als tallers. En acabar, alumnes i professors van poder gaudir d’un petit esmorzar de benvinguda.

Els alumnes alemanys també van poder assistir a classes de diferents matèries, com una sessió d’anglès amb el professor Guiu Muns, sessions de castellà amb les professores Virginia Tello i Pilar Santos, o una d’alemany amb la professora Núria Profitós.

També hi va haver temps per dues sortides educatives en grup a Barcelona on es va visitar el centre històric, els edificis modernistes més emblemàtics del Passeig de Gràcia, la Sagrada Família, el Parc Güell o el museu del Cosmocaixa. Van ser dos dies ens els quals els alumnes del MSM van poder aprendre moltes coses de la nostra història, cultura i gastronomia.

El grup de Krefeld també va fer un dia de sortida en solitari a Figueres i Girona. Aquesta és una jornada que sempre ens demanen, quan programem la seva estada, per fer, en “petit comitè”, unes presentacions orals avaluables.

Cal dir, que aquest intercanvi amb Krefeld funciona força bé, quedant palesa, una vegada més, l’amistat i la molt bona relació que tenim els dos instituts. Les dues professores alemanyes acompanyants en aquesta ocasió ens van donar les gràcies pels bons moments viscuts i ja ens esperen a Alemanya en el que serà el viatge de tornada d’aquest intercanvi.