Erasmus – Mobilitat a Premià 4-11 de maig

Durant la passada setmana, l’Institut Escola Santa Anna ha tingut l’honor de rebre i acollir als estudiants de primer d’ESO de l’Institut de Peruggia en el marc del programa Erasmus. Aquest intercanvi ha estat una oportunitat única per aprofundir els llaços d’amistat i intercanviar experiències culturals entre els nostres alumnes i els seus companys italians.

Des del moment en què els nostres amics d’intercanvi van arribar a Premià, vam estar immersos en una setmana plena d’activitats emocionants i enriquidores. Volem compartir amb tots vosaltres com ha estat aquesta experiència inoblidable:

Després d’haver-se conegut a Itàlia i mantenir contacte digitalment durant el curs, els alumnes de Peruggia van arribar dissabte a Premià. Els alumnes van passar el cap de setmana amb les seves famílies acollidores i van realitzar diverses activitats com ara anar a la platja, cuinar una paella, o visitar Barcelona. Durant aquesta setmana, hem estat junts explorant, aprenent i compartint moments especials a Premià i Barcelona.

Dilluns: El primer dia d’Erasmus a Premià va començar amb un ambient carregat d’alegria i expectació. Després d’una càlida benvinguda a l’escola, els alumnes de l’institut van ensenyar l’escola als alumnes italians ens vam unir tots junts per cantar la cançó de benvinguda “you can count on me”. Vam explicar l’horari de la setmana vam ballar tot junts. A mig matí vam visitar l’ajuntament de Premià on l’alcade els va fer la benvinguda. A la tarda, vam fer classe conjunta d’anglès.

Dimarts: Ens vam aventurar a explorar la natura que envolta Premià. Vam anar a observar les impressionants vistes de Premià i el mar des de la Cadira del Bisbe. A la tarda vam seguir amb les classes d’anglès.

Dimecres: Vam baixar a la platja a realitzar el Clean Up Day (Teens 4 Climate) que és un projecte que consisteix en recollir, classificar i pesar els residus de la platja.

Dijous: Vam anar tots junts a Barcelona a visitar la Sagrada Família on tant italians com catalans vam contemplar l’art de Gaudí.

Divendres: Vam fer una gimkana al poble de Premià en grups, i després vam tornar a l’escola per fer les classes Optatives. I per acabar la setmana a l’escola Santa Anna, vam fer una activitat de tancament pintant-nos les cares amb símbols que representen el canvi climàtic.

Aquesta setmana d’intercanvi ha estat una experiència transformadora per als nostres alumnes, fomentant la comprensió intercultural i l’amistat més enllà de les fronteres. Agraïm a tots els participants per la seva implicació i esperem seguir fomentant aquests vincles internacionals en el futur.

Us deixem aquí l’enllaç a l’album de fotografies de la setmana https://photos.app.goo.gl/uY2dXEGAC3RwtJ6r6