Entrevista al familiar d’un deportat

El dia 13 de maig, els alumnes de 4rt B hem anat al museu de Sabadell per fer-li una entrevista a Toni Ponts que va descobrir molta informació sobre la vida del seu besoncle, Joan Capelles, un deportat sabadellenc que va estar al camp de Mauthausen (Àustria), amb l’aparició d’unes caixes que havia guardat el seu pare per més de 70 anys.

Gràcies a l’interessant entrevista que vam realitzar els alumnes amb en Toni Ponts, van sortir moltes respostes per part seva que van interessar especialment. Joan Capelles, abans d’estar en el camp d’extermini, va ser un home que treballava, com molts altres a la ciutat de Sabadell, a la indústria tèxtil. Va anar a parar al camp d’extermini de Mauthausen on va aconseguir guanyar-se una mica la confiança dels nazis, ja que com ell era ros i d’ulls blaus, va caure en gràcia. Va estar allà 4 anys (1941-1945) fins que els van alliberar a tots els deportats que van aconseguir sobreviure a tots aquells anys. Tanmateix, un any després de sortir del camp, es va suïcidar. I no va ser fins molts anys després, quan es creia que Joan Capelles va caure d’un tren en moviment, que el seu besnebot va descobrir la veritat.

Va ser una desgracia el que va passar anys enrere durant l’època nazi, molts innocents van morir i aquestes morts mai han de ser oblidades. Ja que els errors del passat, les atrocitats no haurien de tornar a passar.