El meu primer curt (1A)

Durant el 3r trimestre del curs el grup de 1rA ha dut a terme l’activitat «El primer curt». Després de conèixer quins són els orígens del cinema i quins cineastes de l’època tenen especial rellevància, els i les alumnes han produït un petit curtmetratge de cinema mut fent servir les principals tècniques (en blanc i negre, amb subtítols, amb velocitat ràpida, etc.).

La coavaluació que han fet entre tota la classe ha servit per aprendre i per millorar de cara a la producció del curtmetratge per prevenir l’assetjament escolar que ja hem iniciat. Entre d’altres qüestions, han après que els curtmetratges han de tenir un títol i que els subtítols no poden contenir faltes d’ortografia ni poden sobresortir del marc; que l’escenes han de tenir continuïtat i que el recurs de pla/contrapla, així com els primers plans, ajuden els espectadors a entendre millor les històries; que la música i els efectes sonors, si estan ben triats, potencien el missatge que el director o directora del curt vol transmetre, etc.

Aquesta fase del projecte els ha ensenyat que equivocar-se els ajuda a millorar i, a més a més, que treballar de manera col·laborativa afavoreix l’aprenentatge i millora el producte final.

Voleu veure les seves produccions simulant el cinema mut? Llums, càmera, acció!

L’ESCOLA DE LA MORT (Grup 1: Yassin, Nadir, Joanna i Aitor)

LA CAIGUDA (Grup 2: Ronald, Ana, Ysabel, Shijie)

DOS SICARIS S’APUNTEN A L’ESCOLA (Grup 3: Malang, Maria, Sebastián i Kawtar )

DE TAL RIU, TAL AIGUA (Grup 4: Inas, Alexia, Ismael i Marc)

QUI RIU ÚLTIM RIU MILLOR (Grup 5: Zacarías, Sofía V., Anna i Manel)

Malauradament, aquest grup ha après que, un cop feta l’edició del curt, s’ha d’exportar en un determinat format per després poder descarregar i visualitzar l’arxiu. Segur que quan hagin de fer el muntatge, l’edició i l’exportació del curtmetratge sobre l’assetjament escolar ho faran súper bé!

LA MESTRA MODERNA (Grup 6: Safouane, Sofía Ch. i Dani)